• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Microsoft po raz pierwszy od dawna opublikował dane na temat sprzedaży konsoli Xbox. Nie napawają one zbyt dużym optymizmem.

Jak zapewne doskonale wiecie, Microsoft lubi trzymać wiele danych sprzedażowych w tajemnicy. Najmniej chętnie od dawna dzielą się jakimikolwiek informacjami na temat Xboxa. Tym razem musieli jednak podać do wiadomości publicznej trochę informacji. Wszystko przez chęć przejęcia studia Activision Blizzard. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków zażądał od nich bardzo szczegółowych danych.

Siłą rzeczy poznaliśmy więc kilka bardzo ciekawych informacji. Zacznijmy od najbardziej interesującej z nich. Microsoft sprzedał 63 miliony Xboxów najnowszej generacji do 2022 roku. Wynik nie jest wcale zbyt kiepski. Niemniej, blednie po prostu przy konkurencji. Sony udało się sprzedać w analogicznym okresie aż 151 milionów egzemplarzy. Sony ma zatem prawie dwukrotną przewagę nad Microsoftem na tym rynku. Co ciekawe, nie oznacza to wcale czegoś złego dla Microsoftu.

Sprawdź: Słuchawki do PS5 – najlepsze modele

Przede wszystkim, nie można zapomnieć o tym, że Microsoft traci na każdej sprzedanej konsoli Xbox. Koszt produkcji przewyższa jego finalną cenę. Prawdziwym zyskiem dla firmy są gry i usługi grania w chmurze. Już wkrótce na rynku zadebiutuje też Keystone, czyli tańsza konsola przeznaczona jedynie do rozgrywek za pośrednictwem Game Clouda.

Dodatkowo, stawia ich to w naprawdę dobrym świetle w kwestii przejęcia Activision Blizzard. Coraz ciężej mówić o ewentualnym monopolu, jeśli przewaga konkurencji jest aż wyraźna. Sony jest liderem na rynku konsol od ponad 20 lat.

Zobacz też:
Xbox Keystone debiutuje na pierwszym zdjęciu!
Xbox Game Pass rośnie w siłę, ale to wciąż ułamek całego rynku
Sony podnosi ceny PS5. Microsoft nie planuje podobnego ruchu

Oceń ten post