Yahoo to jedna z najstarszych witryn internetowych na świecie. Chociaż czasy jej świetności już dawno przeminęły, dalej pozostaje bardzo chętnie odwiedzana. Jak się okazuje, planują pójść z duchem czasu i uruchomić płatną platformę medialną – Yahoo!+.
Co ciekawe, na samym początku swojego istnienia strona miała dość trudniejszą do zapamiętania nazwę – Jerry and David’s Guide to the World Wide Web. Dopiero razem z wzrostem popularności postanowiono zamienić ją na coś łatwiejszego do skojarzenia.
Krytyce wielokrotnie twierdzili, że Yahoo nie poszło z duchem czasu i zostanie wkrótce wrzucone na śmietnik historii. W 2016 firma została jednak kupiona za prawie 5 miliardów dolarów przez Verizon, który od tego czasu bardzo stara się, żeby działała jak najlepiej. Inwestycja w końcu musi się zwrócić.
Ranking: Najlepsze platformy streamingowe
Yahoo!+ ma być zupełnie nową platformą streamingową. W odróżnieniu jednak od klasycznych serwisów tego rodzaju, ma połączyć różne media.
Subskrybenci będą mogli obejrzeć wybrane seriale, wydarzenia sportowe, ale również przeczytać artykuły z wybranych stron internetowych czy nawet wypożyczyć e-booka. Na chwilę obecną, wszystkie dodatkowo płatne usługi Yahoo mają około 3 milionów subskrybentów, platforma będzie więc miała całkiem dobry start.
Verizon zdaje sobie sprawę z tego, że marka Yahoo nie kojarzy się zbytnio z innowacyjnością i nowoczesnością. Mają jednak w planach już wkrótce odczarować tę nazwę. W końcu strona jest w dalszym ciągu 12 najchętniej odwiedzaną witryną na całym świecie.
Oczywiście na tę chwilę nie wiadomo kiedy wystartuje Yahoo+!. Możemy się jednak spodziewać że prace już ruszyły, serwis może więc ujrzeć światło dzienne jeszcze pod koniec tego roku.
Zobacz też:
Była szefowa Yahoo Marissa Mayer ma nowy startup. Będzie hit?
Amazon Prime podpisał kontrakt z ligą futbolową NFL
Netflix uniemożliwi wkrótce dzielenie konta?
Źródło: The Verge