YouTube Premium razem z YouTube Music mają już 100 milionów subskrybentów. Wbrew pozorom, nie jest to wcale powód do dumy!
Widzieliście kiedyś reklamy zachęcające was do kupna YouTube Premium? Cóż, na 100%, jeśli kiedykolwiek korzystaliście w ogóle z tego serwisu. Jak widać, odnoszą one zamierzony skutek, bo na wersję premium decyduje się coraz więcej osób. W połączeniu z Music oba serwisy mają już 100 milionów aktywnych użytkowników. Tyle, że to tak naprawdę bardzo mało.
Z YouTube korzysta 2,5 miliarda osób na całym świecie. Zaledwie 100 milionów, gdzie jest to wynik wykręcony dzięki przymusowemu połączeniu danych z Music, to ułamek całej bazy użytkowników. Mimo wszystko, serwis nareszcie zaczyna się powoli zbliżać do konkurencji. Przy środkach, którymi dysponuje powinien jednak już dawno ich przegonić. Tymczasem Spotify ma 226 milionów subskrybentów a Amazon Prime aż 176 milionów. YouTube nie dogania ich nawet po statystycznym połączeniu usług.
Sprawdź: Najlepszy program do blokowania reklam – jaki wybrać?
Mimo wszystko, nie ma powodu do niepokoju. Subskrypcje Google – obejmujące poza YouTube Premium i Music usługi takie jak YouTube TV oraz usługa przechowywania danych w chmurze Google One – przyniosły w ubiegłym roku łącznie 15 miliardów dolarów przychodów. Niestety nie znamy rozbicia tego na czynniki pierwsze. Tak czy inaczej, dla YouTube prawdziwym zyskiem są reklamy a nie subskrypcje i raczej nie zmieni się to w ciągu kilku najbliższych lat. Wyraźnie świadczą też o tym działania firmy i blokowanie adblocków.
Zobacz też:
YouTube wyświetli nam mniej reklam
Sejm podbija YouTube – Polacy zaczęli interesować się polityką
YouTube celowo spowalnia w przeglądarce Firefox