• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

YouTube Shorts biją prawdziwe rekordy. Google pochwaliło się doskonałymi wynikami ich platformy.

Ciężko nie zauważyć, że TikTok zredefiniował nieco sposób w jaki przyswajamy social-media. Najbardziej pożądaną formą szybko stały się po prostu krótkie filmiki, dłuższe jednak od 10-sekundowych relacji. Google oraz Facebook dość szybko zaczęli więc poszukiwać rozwiązań, które pozwolą utrzymać im użytkowników.

Jak się okazuje, YouTube Shorts okazały się tutaj strzałem w dziesiątkę. To po prostu dodatkowa zakładka na tradycyjnym YT w której znajdziemy tylko i wyłącznie filmy krótsze niż 60 sekund nagrane w orientacji pionowej. Tak naprawdę to niemal dokładnie to samo co znajdziemy na TikToku. Pomysł musiał więc odnieść sukces, szczególnie przy zasięgach firmy takiej jak Google.

Sprawdź: Jak ominąć weryfikację wieku na YouTube?

Tymczasem, wyniki prezentują się naprawdę doskonale. YouTube Shorts przekraczają już 50 miliardów wyświetleń dziennie. To wzrost aż o 20 miliardów w stosunku do początku 2022 roku. Bez wątpienia jest to efektem tego, że coraz więcej popularnych twórców stawia właśnie na tę formę publikowania filmów.

Nie wszystko brzmi jednak aż tak dobrze. Google równocześnie odnotowało spadek przychodów z YouTube’a. W ostatnim kwartale 2022 roku wyniosły one 7,96 miliardów dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie w 2021 były nieco wyższe i wynosiły 8,63 miliardy dolarów. Wyraźnie widać więc, że konkurencja w postaci TikToka wciąż jest dla nich bardzo dotkliwa. W dodatku, nic nie zapowiada poprawy w tej szczególnej kwestii. Mimo to, wyniki finansowe wciąż są bardzo dobre.

Zobacz też:
Google zaprezentuje wkrótce Bard, czyli odpowiedź na ChatGPT
YouTube demonetyzuje filmy z przekleństwami
Youtube Vanced się zamyka! To koniec popularnej aplikacji

Oceń ten post