Wygląda na to, że Facebook szykuje się na prawdziwą rewolucję. Firma może zmienić nazwę już w przyszłym tygodniu.
Jakkolwiek absurdalnie to nie brzmi, to wszystko wskazuje na to, że Mark Zuckerberg ogłosi już w przyszłym tygodniu pierwszy w historii rebranding swojej firmy. Nazwa Facebook służyła im od samego początku istnienia, ale najwidoczniej nie oddaje już w 100% o co w tym wszystkim chodzi. Tym razem, chcą postawić na swój metaverse.
Czym jednak w ogóle jest ten cały metaverse, o którym coraz częściej możemy usłyszeć w mediach? Zgodnie z definicją, chodzi tutaj tak naprawdę o wirtualny świat, wewnątrz naszego rzeczywistego. Mówiąc jednak nieco bardziej realistycznie, jest to po prostu portal będący zbiorem wirtualnej przestrzeni. Z pewnością będziemy mogli więc spodziewać się realistycznych awatarów, lepszego wykorzystania gogli VR i zupełnie nowych możliwości interakcji z innymi użytkownikami.
Zobacz: Gogle VR – najlepsze modele
No dobrze, to jak w takim razie będzie się teraz nazywał Facebook? Niestety nie mamy zielonego pojęcia. Jest to podobno obecnie najlepiej strzeżona informacja w całej firmie, do której dostęp ma mniej niż 10 pracowników. Pozostaje nam więc czekać na oficjalną zapowiedź od samego Marka Zuckerberga. Jakiekolwiek przecieki mogą być z góry uznane za niewiarygodne.
Warto jeszcze wspomnieć o jednej ważnej rzeczy. Facebook jako portal społecznościowy zachowa oczywiście swoją aktualną nazwę. Zmieni się jedynie nazwa samej firmy, zarządzającej nim, Instagramem, WhatsAppem, Oculusem i innymi projektami. Mowa więc tutaj o rozwiązaniu jakie stworzyło Google, zarządzane przez firmę Alphabet.
Tymczasem, macie jakieś pomysły na nową nazwę? Dajcie znać w komentarzach, pomóżmy nieco Zuckerbergowi.
Zobacz też:
Facebook stworzy w Europie 10 tys. nowych miejsc pracy
Awaria Facebooka pokazała skalę uzależnienia od social mediów
Facebook x Ray-Ban – do sieci wyciekły zdjęcia smart okularów