• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 lata temu

Wiemy już, ile Facebook wydał na zmianę swojej nazwy. Przejście na „Meta” okazało się bardzo, ale to bardzo kosztowne!

Z pewnością wiecie już doskonale, że Facebook zmienił niedawno nazwę na Meta. Oczywiście, portal społecznościowy dalej pozostanie przy starym nazewnictwie. Zmiana dotyczy jedynie całej firmy, pod którą podlegają podmioty takie jak właśnie FB, Instagram, WhatsApp czy Reality Labs. Podobny zabieg już wiele lat temu wykonało Google, zarządzane przez firmę Alphabet.

Tymczasem, na jaw wyszło, ile firma wydała na cały rebranding. Amerykański bank Meta Financial Group zgłosił do urzędu wniosek, z którego jasno wynikało, że prawa do jego nazwy kupiła tajemnicza firma Beige Key LCC. Kwota transakcji? 60 milionów dolarów, czyli niemal ćwierć miliarda złotych! Przyznacie, że to najdroższe 4 literki jakie można sobie wyobrazić.

Sprawdź: Gogle VR – najlepsze modele

No dobrze, ale czym w ogóle jest wspomniane wcześniej Beige Key LCC? Przedstawiciele Facebooka dość szybko przedstawili nam bardzo jasną i czytelną odpowiedź. Firma jest z nimi powiązana i to oni kupili prawa do nazwy Meta.

Warto dodać, że 60 milionów dolarów to jedynie koszt samego znaku towarowego. Z pewnością doszły też do tego koszty marketingowe i inne typowe wydatki związane z rebrandingiem. Spodziewaliśmy się, że nie będzie to tanie, ale kwoty i tak szokują!

Czy nazwa Meta była warta 60 milionów dolarów? Cóż, z pewnością już niedługo się tego dowiemy. Podejrzewamy jednak, że Zuckerberg doskonale wiedział co robi.

Zobacz też:
Giphy idzie na sprzedaż? Meta złamała zasady antymonopolowe
Snap: przyszłość AR to rzeczywisty świat, a nie metaverse
Facebook ma problem. Nazwa Meta jest już zastrzeżona

Oceń ten post