OnePlus dołącza do OPPO i Qualcomma. Zamierzają pomóc we wdrażaniu ray tracingu na urządzeniach mobilnych.
Ray tracing to jedna z najbardziej przełomowych technologii w branży gamingowej i naprawdę ciężko z tym jakkolwiek dyskutować. To zestaw algorytmów pozwalający na symulowanie światła w niezwykle realistyczny sposób. Właśnie dzięki niemu możemy podziwiać w grach nasze odbicia w wodzie, realistyczne cienie czy po prostu promienie słońca. Oczywiście, ray tracing jest jak na razie obecny tylko na komputerach wyposażonych w nowoczesne karty graficzne.
Dokładnie z tego powodu, Qualcomm i OPPO postanowiły zaangażować się w rozwój tej technologii na naszych telefonach. Gry mobilne są już coraz ważniejszym segmentem całego rynku a gracze oczekują coraz lepszych wrażeń. Celem jest pełna implementacja ray tracingu na Snapdragon Gen 2. Jak się okazuje, do drużyny dołącza również OnePlus! To bez wątpienia bardzo ważna wiadomość i znak, że coraz więcej producentów wierzy w tę ideę.
Sprawdź: Smartfon do 1500 zł – najlepsze modele
Inżynierowie z OnePlus Oppo i Qualcomma przeanalizują najpierw, w jakich scenariuszach mógłby w ogóle sprawdzić się ray tracing na telefonach. Dopiero później zajmą się samą implementacją i wdrażaniem nowych rozwiązań. Tak czy inaczej, zbliżamy się powoli do momentu, w którym na telefonie mogą pojawić się gry klasy AAA. Nie zapominajmy również o bardzo bogatych możliwościach wykorzystania tej technologii w wirtualnej rzeczywistości, która również opiera się na procesorach mobilnych. Pozostaje teraz jedynie pytanie jak szybko pójdą prace.
Zobacz też:
Samsung potwierdza: Exynos 2200 będzie wspierał ray tracing
Snapdragon 8 Gen 2 – Qualcomm prezentuje nowy procesor
Nord Watch od OnePlus – nowy budżetowy smartwatch