Amazon rozesłał do swoich użytkowników bardzo ciekawą ankietę. Czy planują stworzyć swoją własną przeglądarkę internetową?
Google, Apple, Microsoft i Amazon to bez wątpienia najwięksi giganci technologiczni na świecie. Wśród nich tylko jedna firma nie ma natomiast swojej własnej przeglądarki internetowej. Chociaż mogłoby wydawać się to dość błahym problemem, to możliwości oferowane przez takie narzędzie są znacznie większe niż sądzi przeciętny użytkownik. Przede wszystkim, to idealne narzędzie do zbierania danych.
Wygląda jednak na to, że może się to wkrótce zmienić. Amazon rozesłał do swoich użytkowników bardzo niecodzienną ankietę. Pyta on ich w niej o to, co cenią w przeglądarkach internetowych oraz co mogłoby sprawić, żeby były one lepsze. Pozostałe pytania są niezwykle szczegółowe i dotyczą rozszerzeń, dodatków czy funkcji takich jak zamiana tekstu na mowę.
Sprawdź: Najlepszy program do blokowania reklam – jaki warto wybrać?
Najważniejsze wydaje się jednak ostatnie z nich. Amazon pyta wprost co mogłoby skłonić użytkownika do pobrania ich własnej przeglądarki internetowej. Pozostaje zatem ważne pytanie – co to mogłoby być? Obecny monopol Google Chrome wydaje się bardzo ciężki do przełamania. Wszystko może zmienić się jednak razem z wprowadzeniem Manifestu V3 i blokadą oprogramowania do blokowania reklam.
Działanie Amazonu jest jednak w pełni zrozumiałe. Google zapowiedziało, że będzie blokować pliki cookies innych firm w Chrome. Nic zatem dziwnego, że Amazon musi podjąć zdecydowane kroki. Biznes reklamowy zapewnił im w zeszłym roku 38 miliardów dolarów przychodu. To kwota której zdecydowanie nie chcieliby stracić.
Zobacz też:
Google Chrome na Androida otrzyma wkrótce nową funkcję
Google Chrome wprowadzi w pełni Manifest V3 do końca 2023
Amazon nie chce, aby pracownicy korzystali z ChatGPT