• Ostatnia modyfikacja artykułu:9 miesięcy temu

Jak szybko stracić 22 miliony złotych? Zapytajcie twórców SwipeTo – bo dokładnie to udało im się osiągnąć.

Odwiecznym problemem wielu polityków jest to, jak przekonać do siebie młodszych obywateli. W końcu 18-latek nie tylko ma prawo głosu, ale może też skutecznie wpływać na swoich rodziców. Do tego, młode pokolenie jest głośne i skuteczne w internecie i nie daje sobie raczej zbyt mocno wciskać kitu. Jak do nich skutecznie trafić? Według byłego już rządu, najlepiej zrobić podróbkę TikToka – SwipeTo.

Według Wirtualnych Mediów, raport NIK informuje, że koszt stworzenia tej platformy dla młodszych widzów wyniósł 21,5 mln zł. Pomimo inwestycji, oglądalność pozostawała niezadowalająca. No a raczej żenująca – to właściwsze słowo.

Platforma została uruchomiona w październiku 2022 roku, ale prace nad nią trwały dwa lata. Wraz z nią wystartowała aplikacja mobilna, która również nie zdobyła znaczącej popularności. W ciągu dwóch tygodni od premiery pobrano ją ze sklepu Google Play zaledwie ponad 500 razy. Według danych redakcji press.pl, w 2023 roku portal SwipeTo odwiedziło 660 tys. internautów.

Średnio 55 tys. użytkowników miesięcznie to niewiele, a wręcz bardzo mało. Konkurencyjne serwisy, takie jak chociażby Vibez.pl, przyciągają miliony użytkowników miesięcznie. A zdecydowanie nie miały aż tak agresywnej reklamy. Widzieliście ich gigantyczne plakaty na bilbordach?

Aplikacja SwipeTo nie jest już dostępna w sklepie Google Play, a próba odwiedzenia serwisu przekierowuje użytkowników na stronę TVP VOD. Szkoda tylko, że wydanych pieniędzy już nikt nie odzyska, w końcu wszyscy się złożyliśmy na tę porażkę.

Zobacz też:
TVP VOD wprowadza dodatkowo płatne filmy do płatnego serwisu
mObywatel stanie się wkrótce platformą streamingową?
TikTok nie zostanie zakazany w USA, konstytucja na to nie pozwala

Oceń ten post