Startup Kustomer trafił w ręce Facebooka. Gigant społecznościowy chce dzięki temu jeszcze bardziej skupić się na rozwoju swojej platformy e-commerce.
Kustomer oferuje oprogramowanie, które pozwala tworzyć łatwe w obsłudze i jednoekranowe interfejsy do zarządzania rozmowami online. Do tego można liczyć na automatyzację niektórych interakcji z klientami za pomocą chatbotów.
Facebook chce wykorzystać technologie Kustomera w swoich projektach, a głównie w platformie do zakupów online. Firma udostępniła niedawno nową funkcję o nazwie Sklepy. Przedsiębiorcy mogą z niej korzystać, przekształcając swoje profile na Facebooku lub Instagramie w sklepy internetowe. Dodatkowo niedawno przeprojektowany został interfejs Instagrama – po to, aby dodać do niego kartę zakupów.
Facebook zapowiedział, że na razie nie zamierza szczególnie ingerować w działania Kustomera. Gigant obiecał, że zapewni startupowi duże wsparcie w zakresie finansów i zaplecza specjalistów, choć oczywiście możemy się spodziewać, że wcześniej czy później rozwiązania Kustomera zostaną zintegrowane z serwisami i aplikacjami Facebooka. Inwestycja musi przecież w końcu zacząć się zwracać, prawda?
Warto zauważyć, że w ostatnich 16 latach Facebook przejął ponad 100 firm, głównie startupów technologicznych. Największe przejęcia to zakup Instagrama za 1 mld dol. w 2012 r., a także WhatsApp – za 19 mld dol. w 2014 r.
Przeczytaj: UE prześwietli Amazona pod kątem nieuczciwej przewagi
Obecnie Facebook to prawdziwy gigant internetowy, choć to także sprawiło, że Federalna Komisja Handlu prowadzi przeciwko niego dochodzenie antymonopolowe. Podobne działania są skierowane również w Apple, Google i Amazona. Niektóre duże firmy, jak widać, najwyraźniej są za duże i mają zbyt duże możliwości w zakresie kształtowania całego rynku.
Źródło: Engadget.com