• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 tygodnie temu

Valve zdecydowało się na zmiany w regulaminie Steam. Nie znajdziemy tam już gier z irytującymi reklamami.

Jeszcze wiele lat temu reklamy w grach byłyby czymś nie do pomyślenia. Teraz to raczej coraz mocniej standard. I ok, można to zrobić elegancko. Chociażby stworzyć billboardy w wirtualnych miastach. W tych prawdziwych też mamy reklamy, więc nie rzuca się to w oczy. Albo reklamy na barierkach boiska. Ale są też reklamy nieeleganckie, czyli wideo, które musimy obejrzeć, aby kontynuować rozgrywkę. I takich gier na Steam już nie będzie – Valve mówi zdecydowanie nie.

Według nowych zasad deweloperzy muszą usunąć mechanizmy reklamowe, które warunkują postęp w grze od angażowania się w treści promocyjne. Gry bazujące na przymusowym oglądaniu reklam w zamian za nagrody lub możliwość dalszej gry nie będą już akceptowane na Steamie.

Chociaż Valve nadal zezwala na lokowanie produktów i współprace promocyjne, jednoznacznie sprzeciwia się wymuszaniu reklam na graczach. W oficjalnym przewodniku dla twórców podkreślono, że jeśli dana produkcja opiera swoją monetyzację na reklamach, jej twórcy będą musieli znaleźć alternatywne rozwiązanie, aby wydać ją na Steamie.

Valve konsekwentnie wzmacnia swój wizerunek jako platformy dbającej o jakość i komfort graczy. Ciężko w dzisiejszych czasach szukać równie prokonsumenckiego podejścia. Biorąc pod uwagę, że Steam jest jeszcze liderem na rynku, który nie ma konkurencji poza Epic Games Store to zdecydowanie jest to działanie, które należy głośno i bardzo mocno chwalić. Oby tak dalej!

Zobacz też:
Valve ostrzeże nas przed porzuconymi grami na Steam
Steam dodał w 2024 mnóstwo gier… w które nikt nie grał
Steam ma już więcej użytkowników niż Polska

Oceń ten post