• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Rynek japoński rządzi się swoimi prawami i wiemy to już od dawna. Kolejny dowód? Coca-Cola uznała, że wprowadzi tam subskrypcje na automaty z puszkami coli. Firma wierzy, że dzięki temu zwiększy sprzedaż z maszyn vendingowych.

Subskrypcja na napoje nie jest zupełnie nieudowodnionym modelem. Są już bowiem firmy, które na tym zarabiają. Firmy, które organizują wycieczki na statku, często oferują pasażerom możliwość wykupienia subskrypcji na napoje gazowane i alkohol w czasie rejsu.

Ale czy Coca-Cola zdoła wykorzystać ten model do zwiększenia sprzedaży z maszyn vendingowych? Japońska gazeta Nikkei donosi, że od przyszłego miesiąca firma wprowadzi abonament na “jedną puszkę dziennie”. Miesięczna subskrypcja wyniesie ok. 25 dol. Tak więc za jedną puszkę zapłacimy mniej niż zwykle.

Coca-Cola stawia na nowoczesny model biznesowy

Usługa abonamentowa będzie realizowana za pośrednictwem aplikacji Coke On. Będzie współpracować z niemal 340 tys. maszyn vendingowych z colą na całym świecie, ale początkowo testy zostaną zrealizowane w Japonii.

W Polsce tego typu biznes raczej się nie sprawdzi, niemniej warto zauważyć, że nie brakuje pomysłów na abonamenty. Klienci mogą np. kupować w ten sposób dostawę nowych skarpetek czy przyborów do golenia. Popularne są też zestawy z grami i gadżetami gamingowymi.

Zobacz też:
Jak długo musisz pracować żeby zapłacić za Internet?
Koniec wsparcia Flash? Nie do końca

Źródło: TechSpot.com

Oceń ten post