Facebook ma już nowe logo. Problem w tym, że mało kto chyba się w ogóle zorientował.
Rebranding to ciężka sprawa i Meta doskonale o tym wie. Jeszcze niedawno nazywali się przecież Facebook. Co prawda portal społecznościowy nie zmienił swojej nazwy, ale cała firma odcięła się nieco od wizerunku i pokazała, że zależy im głównie na metaverse. Wyszło jak wyszło, ale to temat już powszechnie znany.
Tymczasem, Facebook po raz pierwszy od naprawdę dawna zmienił swoje logo! Meta wyjaśnia, że “intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe”. No cóż, brzmi bardzo ciekawie, prawda? Problem w tym, że ciężko zauważyć jakiekolwiek zmiany.
Sprawdź: Tajemnice Messengera – 10 ukrytych funkcji
Nowe logo Facebooka jest po prostu trochę ciemniejsze. Zmieniła się barwa niebieskiego koloru i… to tyle. Strach jednak pomyśleć, ile osób nad tym pracowało i ile pieniędzy to pochłonęło. Niemal na pewno debatowało nad tym przynajmniej 10 psychologów sprzedaży, designerów i grafików. Wygląda na to, że Meta jest trochę ostrożniejsza niż Twitter, który w kilka sekund zmienił nazwę na X, bo czemu nie.
Co ciekawe, przy okazji zmieniły się też ikonki emoji reakcji. Dodano do nich trochę cienia i animacje, ale również nie są to jakieś wielkie zmiany. Problem w tym, że wygląda to wszystko jak w 2003 a nie w 2023 roku. Podobne grafiki możemy znaleźć na ekranach starych kręgielni. Ale cóż, Facebook chyba wie co robi.
Zobacz też:
Facebook miał fatalny błąd – wysyłaliśmy zaproszenia bez naszej wiedzy
Meta ukarana gigantyczną karą – 100 tysięcy dolarów dziennie
Messenger Lite odchodzi do historii. Meta wyłącza aplikację