Facebook oficjalnie zmienia swoją nazwę. Portal społecznościowy nie będzie już definiowała przyszłości firmy.
Tydzień temu poznaliśmy bardzo ciekawą plotkę – Facebook rzekomo planował zmienić swoją nazwę. Jak się okazuje, było ona w 100% prawdziwa. Mark Zuckerberg oficjalnie ogłosił rebranding i nową nazwę dla swojego przedsiębiorstwa. Ma lepiej oddawać ducha firmy i dokładniej precyzować czym tak naprawdę się zajmują.
Zanim jednak zdradzimy co takiego wybrał Mark Zuckerberg należy wyjaśnić jedną rzecz. Facebook jako portal społecznościowy zostanie przy swojej obecnej nazwie, w tej kwestii zupełnie nic się nie zmienia. Rebranding czeka jedynie firmę zarządzającą ich wszystkimi produktami. Postawiono więc tutaj na takie rozwiązanie, jakie stosuje Google, zarządzane przez konglomerat Alphabet.
Sprawdź: Gogle VR – najlepsze modele
No dobrze, jak więc będzie nazywał się już wkrótce Facebook? Trzeba uczciwie przyznać, że nie jest to zbyt ciekawa ani kreatywna nazwa. Mark Zuckerberg poszedł trochę na łatwiznę i wybrał najprostsze skojarzenie. Nowa nazwa Facebooka to po prostu Meta.
Pokrywa się to idealnie z planami firmy – chcą przecież stworzyć swój własny metaverse, czyli wirtualny świat. Przy okazji, Zuckerberg pokazał nam pierwszą próbkę jak to wszystko ma w ogóle wyglądać. Spotkał się ze znajomymi w formie trójwymiarowych awatarów w wirtualnym pokoju. Czy tak będzie wyglądała przyszłość social mediów?
Nie potwierdziła się natomiast inna plotka – Facebook, a raczej Meta zachowa całą dotychczasową strukturę korporacyjną. Oznacza to, że Reality Labs nie będzie wydzielone w żaden sposób z cokwartalnych raportów.
Zobacz też:
Mark Zuckerberg: młodzi ludzie odchodzą od Facebooka
Facebook oddał gogle VR Oculus Go w ręce użytkowników
Google i Facebook zawarli nielegalną zmowę reklamową?