• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Agencja analityczna SeoClarity postanowiła przyjrzeć się, którym firmom technologicznym użytkownicy ufają najbardziej. Wyniki mogą odrobinę zaskoczyć – wygrało Google

Ankietowani mieli odpowiedzieć na pytanie czy ufają danej firmie biorąc pod uwagę kilka aspektów. Szczególną uwagę mieli zwrócić na to, czy firma dba o dobro użytkowników, czy firma jest rzetelna i stabilna oraz czy treści przez nią publikowane mogą być uznane za wiarygodne.

Badanie wykazało, że Amerykanie w zdecydowanej większości częściej ufają danej firmie lub nie mają co do niej zdania, niż wykazują wyraźną do niej niechęć. Jedynie dwie z nich uzyskały zdecydowanie negatywny wynik. Ale o tym później.

Google zwycięzcą rankingu zaufania

Przejdźmy do zwycięzców. Na pierwszym miejscu w rankingu zaufania znalazło się… Google. Chociaż dla wielu może być to zaskoczeniem, to aż 65% ankietowanych ufa tej firmie. Jedynie 21% z nich wykazuje znacznie większą sceptyczność.

Badanie wykazało jednak jedną całkiem zabawną rzecz. Połowa Amerykanów uważa, że ​​witryny internetowe mogą kontrolować, gdzie trafiają w wynikach wyszukiwania Google. Cóż, świat byłby wtedy na pewno piękniejszy dla twórców stron internetowych.

Sprawdź jednak jakie inne wyszukiwarki internetowe warto znać

Producenci elektroniki cieszą się sporym zaufaniem

Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno Amazon i Microsoft. Osiągnęły niemal identyczny wynik – ufa im około 65% ankietowanych, a 17% odczuwa do nich wyraźny brak zaufania. Na tak dobry rezultat przekłada się zapewne jakość ich produktów i usług – z punktu widzenia konsumenta to bardzo solidne firmy.

Kolejne dwa miejsca (z niemal identycznymi wynikami jak poprzednicy) zajęły Apple i Samsung. Jak widać Amerykanie całkiem lubią producentów swoich telefonów. Chyba że chodzi o Huawei, tej firmie ufa już jedynie 30% ankietowanych.

Amerykanie nie ufają social-media

Znacznie gorzej wypadły media społecznościowe. Najlepszym z nich okazał się wciąż dość niszowy w Polsce Reddit. Swoje zaufanie do tej platformy wyraziło 44% wszystkich ankietowanych. Tuż za nim prezentuje się Twitter z wynikiem 43%.

Ostatnie dwa miejsca zajmują już jedyne firmy, którym większość ankietowanych jednak nie ufa. Są to oczywiście Facebook i TikTok. Nic dziwnego, serwisy te są wręcz zalewane fake-newsami i napotykają coraz to nowsze problemy z prywatnością użytkowników.

Zobacz też:
TikTok napotkał kolejne problemy prawne
Facebook zapłacił 650 mln dol. w ramach ugody sądowej
Google reorganizuje po skandalu zespół ds. AI

Źródło: SeoClarity

Oceń ten post