• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

IBM wściekło się na X, czyli dawnego Twittera. Ich reklamy były wyświetlane tuż obok treści neonazistwoskich.

Elon Musk to prawdziwy geniusz biznesu. Przejął jakiś czas temu Twittera, czyli absolutnego giganta branży social mediów. Od tego czasu udało mu się wprowadzić do niego chatbota opartego na AI, zmienić nazwę serwisu na X, stracić większość reklamodawców i pozbyć się niemal połowy wartości serwisu. W sumie stracił już około 20 miliardów dolarów, ale liczy się to, że doskonale się przy tym bawi, prawda?

Sprawdź: Czy sztuczna inteligencja zabierze ci prace?

Tymczasem, z X wycofał się kolejny, bardzo duży reklamodawca. W dodatku w atmosferze absolutnego skandalu. Od czasu zmian dokonanych przez Elona Muska na X obowiązuje nieco większa tolerancja dla treści, które w każdym innym serwisie byłyby zakazane. IBM odkryło więc, że ich reklamy wyświetlają się w wątkach… neonazistowskich. A nie jest to coś co pochwalają. Oficjalne oświadczenie mówi jasno: „IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X.

Warto jednak zauważyć, że post uzyskał raptem 8000 wyświetleń. To naprawdę niewiele. Być może IBM było od dawna nie zadowolone ze współpracy i była to po prostu maleńka kropla, która przelała czarę goryczy. Albo doskonała wymówka na przedwczesne wypowiedzenie umowy. Tak czy inaczej, X ma coraz większe problemy, w szczególności finansowe. Jak jednak widać, nie wszystko czego dotknie Musk zmienia się od razu w złoto.

Zobacz też:
IBM ogłasza kolejny przełom w dziedzinie komputerów kwantowych
Twitter, a raczej X, będzie już wkrótce płatny
Elon Musk stworzył własnego chatbota – Grok

Oceń ten post