• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Instagram postanowił wyciągnąć lekcję z ostatnich awarii. Aplikacja będzie w stanie powiadamiać już użytkowników o wszystkich ewentualnych problemach technicznych.

Bez wątpienia, awarie portali takich jak Facebook czy Instagram to niesamowicie kosztowne usterki. W trakcie ostatniej z nich, serwis stracił niemal 70 miliardów dolarów. To jednak nie koniec problemów – kolejnym z nich jest to, że użytkownicy nie do końca wiedzą co się dzieje.

Sprawdź: Smartfon do 1500 zł – najlepsze modele

Pomoc techniczna większości dostawców Internetu została podczas awarii dosłownie zalania prośbami o przywrócenie połączenia i naprawienia usterki. Część użytkowników po prostu nawet nie pomyślała, że by sprawdzić jakąkolwiek inną stronę i z góry uznała, że problem jest z samym Internetem. Hasło „Facebook nie działa” było za to najczęściej wyszukiwanym w Google.

Instagram powiadomi nas o wszystkich awariach, żeby uniknąć niepotrzebnego zamieszania

Aby uniknąć podobnego zamieszania, Instagram wprowadzi więc zupełnie nowe narzędzie. W momencie jakiejkolwiek poważniejszej awarii, będzie on w stanie wysłać użytkownikom powiadomienie o tym, że wystąpiły problemy techniczne. Dzięki temu, użytkownicy nie będą już musieli się martwić tym, czy aby na pewno nie skończył im się Internet, albo że nawalił ich dostawca.

Jak na razie funkcja jest w fazie wczesnych testów, powinniśmy spodziewać się jej ogólnodostępnej najwcześniej za kilka miesięcy. Oczywiście, niemal na pewno identyczne narzędzie wprowadzi też sam Facebook.

Oprócz tego, Instagram zapowiedział jeszcze jedną drobną funkcję. Będziemy w stanie sprawdzić już jaki status ma nasze konto. Chodzi tutaj o to, czy inni użytkownicy nie zgłaszają przypadkiem naszych treści jako nieodpowiednie. Zmiana statusu będzie oznaczała, że powinniśmy nieco bardziej zastanowić się nad co publikujemy – blokada konta jest tuż za rogiem.

Zobacz też:
Awaria Facebooka pokazała skalę uzależnienia od social mediów
Instagram będzie zachęcał do przerwy od social mediów
Telegram zyskał 70 mln nowych użytkowników w jeden dzień

Oceń ten post