Microsoft udostępnił nową reklamę Surface Pro 7, w której nabija się z paska dotykowego w MacBookach – Touch Bar.
Tuch Bar to wielodotykowy pasek OLED, który zastąpił klawisze funkcyjne w wybranych modelach MacBooków. Pojawił się w 2016 r. i od tego czasu jest źródłem wielu nieporozumień.
Ranking: najlepsze telewizory 2020
Zarówno entuzjaści technologii, jak i pracownicy Apple’a krytykowali ten pasek. Teraz dołącza do nich jeden z konkurentów. W nowej reklamie, która ma styl porównania Surface Pro 7 do MacBooka Pro, Microsoft żartuje z funkcji Apple’a. “Mac dał mi ten mały pasek, ale dlaczego nie mogą po prostu dać mi całego ekranu dotykowego”? – pyta recenzent z reklamy.
W 2017 r. były już pracownik Apple’a skrytykował firmę za to, że wprowadziła do MacBooków Pro pasek Touch Bar tylko po to, aby zmusić do wydawania pieniędzy za coś, czego użytkownicy nie potrzebują.
Analitycy rynkowi z kolei twierdzą, że Apple rozważa usunięcie paska Touch Bar. Podobno najnowsze MacBooki Pro mają nie mieć paska OLED. Klawiatury będą oferowane ze zwykłymi klawiszami funkcyjnymi.
Microsoft przekonuje w swojej reklamie, że jego Surface Pro 7 jest również lepszym urządzeniem do gier niż MacBooki, bo ma odłączaną klawiaturę. Jest też tańszy, jeśli porównamy podstawowe konfiguracje.
Zobacz także:
Microsoft Surface Duo oficjalnie zapowiedziany
Wyciekły zdjęcia Surface Laptopa 4 i Surface’a Pro 8. Premiera w 2021 r.
Klawiatura do tabletu – 5 najlepszych modeli. Jaką wybrać?
Źródło: TechSpot.com