Microsoft wprowadził kilka zmian do aplikacji mobilnej Outlook. Najważniejszą z nich jest… więcej reklam.
Jeśli korzystacie z aplikacji Microsoft Outlook na telefonach to mamy dla was bardzo złą wiadomość. Wygląda na to, że firma postanowiła na niej nieco więcej zarobić. Oznacza to oczywiście, że w bezpłatnej wersji pojawiło się znacznie więcej reklam. W dodatku, są bardzo sprytnie i niezbyt etycznie zakamuflowane.
Dotychczas, reklamy były widoczne tylko i wyłącznie w jednej zakładce, czyli w „Other”. Miało to zresztą sporo sensu, wchodziliśmy tam sporadycznie i raczej i tak znajdowały się tam głównie mało ciekawe wiadomości. Zdecydowanie mogliśmy uznać więc taki stan rzeczy za zdrowy konsensus. Niestety, dość mocno się to właśnie zmieniło.
Sprawdź: Messenger bez Facebooka – czy da się z niego korzystać?
Reklamy są już obecne w zakładce „Focused” czyli najczęściej używanej karcie w Microsoft Outlook. To właśnie w niej znajdują się wszystkie nasze najważniejsze maile. Co gorsza, są one niejako zamaskowane – przypominają po prostu inne wiadomości e-mail. Odróżnia je tylko bardzo mały napis „Ad” w prawym górnym rogu.
Oczywiście, istnieje sposób na pozbycie się reklam i jest nim wykupienie pakietu Office 356. Wiemy też, że zmiany są permanentne i nie są wcale dziełem przypadku. Rzecznik Microsoftu potwierdził, że osoby bez wykupionego abonamentu będą widziały w przyszłości znacznie więcej reklam. Nie wiemy jednak, czy chodzi tutaj o stopniowe wdrożenie nowej aktualizacji, czy może firma ma w planach wprowadzenie z czasem jeszcze większej ilości reklam.
Zobacz też:
Outlook domyślnie ustali przerwy między spotkaniami
Microsoft zachęca użytkowników do porzucenia haseł
E-maile śledzą twoją aktywność bardziej niż ci się wydaje