• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Netflix stracił tytuł lidera na polskim rynku VOD. Czy to efekt niedawno wprowadzonych zmian?

Jak zapewne doskonale wiecie, Netflix zmienił niedawno zasady dzielenia się swoim kontem. Nie możemy robić już tego z rodziną czy znajomymi, jeśli nie mieszkają oni z nami w jednym domu. Z miejsca zaburza to cały sens netflixowych rodzinek i podobnych spółdzielni, które dość skutecznie obniżały koszt korzystania z usługi. Użytkownicy na całym świecie zapowiedzieli więc bojkot.

No właśnie, problem w tym, że rzekomy bojkot dał tyle co nic. Wyniki Netflixa skoczyły w górę liczba nowych użytkowników pobiła nawet rekord z początku lockdownów i pandemii COVID-19. No, przynajmniej w ujęciu globalnym. Polski rynek jest dość specyficzny – lubimy oszczędzać i ciężko przeżywamy, jeśli ktoś podnosi nam ceny.

Sprawdź: Najlepsze platformy streamingowe – jaką warto wybrać?

Efekt był bardzo prosty – po raz pierwszy od dawna Netflix nie jest już liderem na polskim rynku VOD na smart TV. Odpowiada on obecnie za 1,6% wszystkich treści co wiąże się ze spadkiem o 0,2% Wystarczyło to, aby pozycję lidera zgarnęło YouTube z wynikiem 1,7%. Wygląda na to, że przerzuciliśmy się na darmowe treści.

Warto jednak zauważyć, że cały segment smart TV wciąż dość mocno dominuje zwykła telewizja – zajmuje ona prawie 90%. Streaming to jedynie 6,5% treści, co nie stanowi zbyt dużego odsetka. Badanie przeprowadził Nielsen, więc jego wiarygodność nie pozostawia wiele do życzenia. Użyli jednak bardzo małej próbki badawczej – jedynie 3500 gospodarstw domowych.

Zobacz też:
Disney wykorzystał AI do tworzenia serialu Tajna Inwazja
Netflix nie przejmuje się krytyką – zamówili 5 sezon serialu Wiedźmin
Netflix nie przejmuje się bojkotem – mają rekordowe wyniki

Oceń ten post