Facebook ogłosił niedawno, że w goglach Oculus będą mogły być wyświetlane reklamy. Problem w tym, że nie ma na to żadnych chętnych developerów.
W zeszłym tygodniu, Facebook zapowiedział, że na ich gogle Oculus wkrótce będą mogły trafiać reklamy. Jak nietrudno się domyśleć, użytkownikom niezbyt spodobała się ta wiadomość. Zwykłe reklamy są już dostatecznie irytujące, pomyślcie jak złe byłyby te w wirtualnej rzeczywistości.
Wszystko wskazuje jednak na to, że zbyt szybko nie zobaczymy reklam w goglach VR od Facebooka. Powód jest banalnie prosty – developerzy wcale nie chcą ich wprowadzać. A to przecież tylko i wyłącznie od nich zależy, który tytuł będzie miał tego typu przerywniki w grach. Portal dał jedynie taką możliwość.
Reklamy na goglach VR Oculus? Fani mówią zdecydowanie nie
Jak na razie, chęć wprowadzenia reklam zadeklarowała tylko jedna firma – Resolution Games. Planowali wprowadzić je do swojego tytułu Blaston. Niestety, fani bardzo szybko pokazali im co myślą o takiej decyzji i zbombardowali grę negatywnymi recenzjami. Studio bardzo szybko wydało więc oficjalne oświadczenie:
Doceniamy wszystkie opinie i przemyślenia dotyczące testu reklam Oculus dla Blaston i innych gier, które ogłoszono w zeszłym tygodniu. Usłyszeliśmy sporo dobrych uwag i zdajemy sobie sprawę, że Blaston nie najlepiej nadaje się do tego typu testu reklamowego. Dlatego nie planujemy już wdrażania reklam.
Dość zdecydowana reakcja graczy spowodowała też oczywiście inną rzecz. Na tę chwilę, żaden inny developer nie jest zainteresowany oferowaną przez Facebooka możliwością wprowadzenia reklam na gogle Oculus. Cóż, oby tak zostało.
Zobacz też:
Gogle VR Oculus Quest zaczną wyświetlać reklamy. Podziękuj Facebookowi
Facebook stworzy gry VR klasy AAA na Oculus Quest
Facebook zmienia swoje zasady… przez jednego mema!