Youtube stawia na jakość. Serwis ogłosił, że zdemonetyzuje wszystkie filmy dla dzieci nieprezentujące odpowiedniej wartości.
Bez najmniejszych wątpliwości, filmy dla dzieci to bardzo dobry biznes na Youtube. Coraz więcej twórców stawia na właśnie tego typu treści. Powód jest prosty – rodzice chętnie podsuwają dziecku tablet czy puszczają filmy na telewizorze, żeby te zajęło się czymś przed chwilę, zapewniając im odrobinę spokoju. Nawet godzina może się okazać często bezcenna!
Problem jest tylko jeden: nie wszystkie filmy dla dzieci tak naprawdę nadają się dla tej grupy wiekowej. W wielu z nich znajdziemy po prostu mnóstwo reklam, zachęcanie do złych zachowań czy nawet zwyczajnie treści, których dzieci nie powinny oglądać.
Zobacz: Internet Security – najlepsze pakiety
Youtube zadecydowało więc, że zmienia swoją politykę na temat monetyzacji tego typu filmów. Od dzisiaj mogą zadecydować, że treści nie spełniające ich standardów nie będą mogły wyświetlać żadnych reklam i znajdywać się w kategorii filmów dla dzieci. W oficjalnym oświadczeniu możemy przeczytać:
Naszym nadrzędnym celem jest tworzenie bezpiecznego i wzbogacającego środowiska dla rodzin. Jednocześnie chcemy nagradzać zaufanych twórców, którzy tworzą wysokiej jakości treści dla dzieci.
To kolejne już działanie ze strony Google, żeby uczynić Youtube’a bezpieczniejszym miejscem dla najmłodszych. Całkiem niedawno wprowadzili między innymi nowe domyślne ustawienia prywatności. Każdy film publikowany przez niepełnoletnich użytkowników jest domyślnie prywatny. Ma to na celu zapobiec nierozsądnemu przesyłaniu filmów, które mogłyby narazić dzieci na szykany czy utratę bezpieczeństwa w Internecie.
Zobacz też:
YouTube zablokuje reklamy w filmach negujących zmiany klimatu
Youtube Premium Lite – Google zachęca tańszym abonamentem
Google bierze się na poważnie za ochronę dzieci w Internecie