• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Xbox Game Pass osiągnęło olbrzymi sukces. Mimo to, gracze wciąż wolą tradycyjną dystrybucję gier, a nie abonamenty!

Agencja analityczna Ampere przygotowała dość ciekawy raport na temat stanu rynku gamingowego. Wnioski są bardzo, ale to bardzo interesujące – nie do końca tego się spodziewaliśmy. Zacznijmy jednak od oczywistości – w kwestii usług abonamentowych Xbox Game Pass zdecydowanie wygrywa nad konkurencją – mają dla siebie aż 60% całego rynku. Wygląda więc na to, że ostatnie działania Microsoftu przynoszą zamierzony skutek.

Przejdźmy jednak do znacznie ciekawszej rzeczy. Czy 60% rynku usług abonamentowych na gry to dużo w stosunku do całego rynku gamingowego? Jak się okazuje – absolutnie nie! Xbox Game Pass odpowiada jedynie za jego skromny fragment. Gracze wciąż wolą wersje pudełkowe, cyfrowe oraz wszelkiego rodzaju mikropłatności.

Sprawdź: Słuchawki gamingowe – jaki model warto wybrać?

Usługi abonamentowe takie jak Game Pass stanowią zaledwie 4% całego rynku gamingowego. Wygląda więc na to, że gracze są jak na razie bardzo niechętnie nastawieni, na odejście od tradycyjnej dystrybucji. Przed Microsoftem, Sony i Nintendo jeszcze sporo pracy! Oczywiście, najgorszej wygląda sytuacja w przypadku gier komputerowych. Panuje tam niemalże całkowita hegemonia dystrybucji cyfrowej.

Oczywiście, należy się spodziewać, że usługi abonamentowe będą z roku na rok rosnąć w siłę. W końcu Microsoft cały czas ulepsza swojego Xbox Game Pass, a Sony ogłosiło PlayStation Plus zaledwie kilka dni temu. Nie będzie to jednak szybka i dynamiczna transformacja – gracze mają swoje przyzwyczajenia, których kurczową się trzymają.

Zobacz też:
PlayStation Plus – Sony prezentuje swojego Game Passa
Microsoft szykuje spore zmiany w Game Passie
Game Pass ma już 25 milionów aktywnych użytkowników

Oceń ten post