Producenci komputerów mają powody do zadowolenia. Z raportu kwartalnego firmy analitycznej Canalys wynika, że odnotowano duży wzrost sprzedaży. Całkowita sprzedaż komputerów PC (w tym tabletów) osiągnęła 124,5 mln sztuk w trzecim kwartale br. To o 23 proc. lepiej niż rok temu, w tym samym okresie.
Lenovo dostarczyło 23,5 mln komputerów, a tuż za nim uplasowała się firma Apple z wynikiem 22,1 mln. HP, Dell i Samsung sprzedały po odpowiednio 18,7, 12 i 10 mln komputerów.
Największym zainteresowaniem cieszyły się niedrogie chromebooki, które jak na ironię nie są zbyt szeroko dostępne w Polsce, mimo że wiele osób z pewnością chciałoby kupić taniego laptopa. Wzrost sprzedaży chromebooków wynosił aż 122 proc. w porównaniu do wyników za poprzedni rok. Dobrze poradziły sobie również komputery z odłączanymi ekranami, wypracowując wzrost o 88 proc., a ultracienkie laptopy cieszyły się wynikiem lepszym o 57 proc.
Desktopy i stacje robocze mają się gorzej
Prawie wszystkie kategorie odnotowały wzrost sprzedaży, do czego z pewnością przyczynił się Covid-19. Więcej osób spędza czas w domu i inwestuje w sprzęt, jak również mnóstwo firm przestawiło się na pracę zdalną i musiało zaopatrzyć personel w urządzenia.
Ale nawet koronawirus nie był wystarczającym bodźcem dla komputerów stacjonarnych i stacji roboczych. Te dwie kategorie zaliczyły spadek: desktopy o 33 proc., a stacje robocze o 27 proc.
W tym samym czasie producenci sprzedali łącznie 44,3 mln tabletów, co oznacza 43,3-procentowy wzrost rok do roku.
Źródło: TechSpot.com