WhatsApp jeszcze raz próbuje wyjaśnić użytkownikom swoją politykę prywatności. Oczywiście chodzi o tę politykę, wokół której narosło sporo kontrowersji. Użytkownicy zaczęli się bowiem martwić, że aplikacja udostępnia ich wiadomości Facebookowi.
W ostatnim komunikacie WhatsApp poinformował, że użytkownicy mogą zapoznać się z nową polityką. Co ciekawe, wiadomości biznesowe (konto płatne) i osobiste (bezpłatne) mają różne standardy prywatności.
Nowa polityka dotyczy przede wszystkim firm zajmujących się przesyłaniem wiadomości w aplikacji, oraz ogranicza dostęp do danych właśnie dla tych podmiotów. Większość wiadomości jest szyfrowanych w systemie end-to-end, co oznacza, że dostęp do nich mają tylko osoby faktycznie zaangażowane w czat. Ale WhatsApp umożliwia także wysyłanie użytkownikom wiadomości do firm, a te wiadomości nie mają już takich samych zabezpieczeń.
Dane zawarte w wiadomościach biznesowych mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych, takich jak kierowanie reklam na Facebooku, a niektóre z nich są również przechowywane na serwerach Facebooka.
Aplikacja próbuje od jakiegoś czasu wyjaśnić te zmiany, jednak użytkownicy zinterpretowali je nieco inaczej.
Wyjaśnienia ciągle nie są jednak opracowane w sposób “czarno na białym”, i ciągle budzą wątpliwości. Nadal uważamy, że lepszym rozwiązaniem jest wybór alternatywy i przygotowaliśmy ranking polecanych aplikacji – Co zamiast WhatsApp.
Zobacz też:
Aplikacja zapewnia użytkowników: dbamy o prywatność
Jak przenieść WhatsApp na nowy telefon?
WhatsApp zmienia zasady prywatności pod naporem użytkowników
Źródło: The Verge.com