Discovery i AT&T od dawna są konkurencją na rynku medialnym. Wygląda jednak na to, że wkrótce połączą ze sobą siły.
Rynek platform streamingowych jest już niesamowicie rozdrobniony. Wśród firm od dawna panuje walka o przyciągniecie do siebie coraz to nowszych widzów. Nie jest to jednak wcale łatwe zadanie, mało kto ma ochotę płacić abonament na więcej niż dwóch serwisach. Nowych klientów trzeba więc kusić atrakcyjnymi cenami i bogatą ofertą.
Niestety, właśnie z tą bogatą ofertą jest coraz większy problem. Im więcej powstaje platform streamingowych, tym więcej filmów i seriali trafia do nich na wyłączność. A nie oszukujmy się, jeden czy dwa dobre tytuły nie przekonają nikogo do płacenia 10 dolarów miesięcznie.
Zobacz: Najlepsze platformy streamingowe
Wszystko wskazuje jednak na to, że już wkrótce na rynku może pojawić się jeszcze jeden gracz, tym razem naprawdę gigantyczny. Nieoficjalne jeszcze źródła donoszą, że Discovery połączy siły z AT&T, aby wspólnie stworzyć własną platformę streamingową. No albo po prostu wzbogacić swoje istniejące już rozwiązania.
AT&T dokonało podobnej fuzji już 3 lata temu, kupując grupę Warner Media. Są więc właścicielami marek takich jak HBO, CNN czy wytwórni filmowej Warner Bros. Samo w sobie jest już to bardzo dobrym portfolio, dodanie jednak do oferty całej grupy Discovery (Animal Planet, Eurosport czy nawet nasze rodzime TVN) bez wątpienia uczyni z nich medialnego giganta.
Na razie nie wiadomo na jakiej zasadzie miałaby stać się taka współpraca. Najprawdopodobniej jednak, AT&T kupi po prostu grupę Discovery. Pozostaje pytanie za ile.
Zobacz też:
HBO Max będzie tańsze, jeśli tylko zgodzisz się na reklamy
Wykryto lukę w Apple AirDrop. Czy są powody do obaw?
NBCUniversal planuje wycofać się z Netflixa i HBO Max?