• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Jak to możliwe, że tak duża firma nie dała sobie rady na rynku telefonów, który ma przecież miliony klientów? Zastanawiamy się, dlaczego LG nie poradziło sobie na rynku smartfonów.

Potwierdziło się to, o czym nieoficjalnie mówiło się od miesięcy. LG znika z rynku smartfonów.

Po 12. latach obecności na rynku smartfonów, LG wywiesza białą flagę. Koreański gigant nie był w stanie wypracować zysków w tym segmencie urządzeń. Ogłosił, że planuje zamknąć swój oddział telefonów 31 lipca br.

Oddział mobilny LG przez 23 kwartały z rzędu generował straty finansowe. Ostatni zyskowny rok przypadał na 2014 r. W styczniu 2020 r. nowy dyrektor generalny LG Electronics, Kwon Bong-seok, obiecywał, że w 2021 r. ten dział zacznie przynosić zyski, ale tak się jednak nie stało. Na początku tego roku firma informowała, że dokona zimnej oceny tego działu. Nieoficjalnie mówiło się o sprzedaży, ale nie udało się znaleźć chętnych. I tak, po kilku miesiącach rozważań i analiz, LG znika z rynku smartfonów.

Dlaczego LG nie poradziło sobie na rynku smartfonów?

Nie wiemy jeszcze, co stanie się z LG Rollable, czyli rozwijanym smartfonem prezentowanym na CES 2021. Prawdopodobnie nigdy nie trafi na rynek, a szkoda, bo zapowiadał się bardzo obiecująco.

Jak to możliwe, że taki gigant technologiczny nie poradził sobie na rynku smartfonów? Są dwa główne powody.

smartfon lg

Po pierwsze, konkurencja jest zbyt silna. Kiedy klient wybierze już swój telefon, poźniej najczęściej kupuje nowszy model tej samej marki.

Po drugie, telefony LG nigdy nie były wystarczająco dobre. Firma de facto stawiała na niemal takie same telefony, jakie oferował Samsung, ale z gorszym marketingiem i rozpoznawalnością marki, albo na nietypowe konstrukcje, dla których trudno było znaleźć praktyczne zastosowania.

Ranking: Telewizor 65 cali

Kiedy klient rozważał zakup smartfona, miał duży problem z odpowiedzią na pytanie: Dlaczego miałbym kupić akurat telefon LG, a nie Samsunga czy iPhone’a?

I tak, miesiące i lata mijały, a LG nie potrafiło zbudować wystarczająco silnej pozycji w tym segmencie rynku. No cóż, nie udało się. Na pocieszenie firma może spojrzeć na segment telewizorów, gdzie radzi sobie doskonale – telewizor LG OLED CX był uznany najlepszym na rynku w 2020 r.!

Zobacz też:
LG myśli o wycofaniu się z rynku smartfonów

Źródło: Ars Technica.com

Oceń ten post