Google udostępniło pakiet Workspace (wcześniej G Suite) za darmo wszystkim użytkownikom. Firmie zależy na promowaniu swojego pakietu biurowego, który jest konkurencją dla Office’a Microsoftu.
Wygląda na to, że marka Workspace będzie teraz głównym wizerunkiem dla aplikacji webowych Google’a. Firma zmieniła dodała bowiem “Google Workspace” nawet do konta internetowego Gmail.
Google chce, aby użytkownicy kojarzyli firmę nie tylko z wyszukiwarką, pocztą Gmail czy przeglądarką Chrome. Mamy kojarzyć ją z kompletnym pakietem biurowym, a to oznacza, że także z dokumentami, prezentacjami, arkuszami kalkulacyjnymi i szeregiem innych narzędzi, które są równie ważne, jak Gmail czy Chrome.
Sprawdź: Wyszukiwarki internetowe inne niż google
Nie działa to jeszcze we wszystkich regionach, ale w niektórych miejscach po zalogowaniu się konta Gmail, ale logo usługi jest animowane, jak wcześniej, natomiast ekran powitalny pokazuje teraz logo Workspace. Czy to oznacza, że zmieni się coś jeszcze, poza logo w Gmailu?
Nie ma powodów do obaw. Zmiana na Workspace to tylko kosmetyka
Użytkownicy Gmaila nie mają powodu do zmartwień. Nadal będziemy korzystać z tej samej aplikacji – Google po prostu stawia na nowy branding. W Gmaiu możemy też włączyć Czat, co spowoduje wyłącznie klasycznej wersji Hangouts.
Google, ze względu na udostępnienie Workspace’a wszystkim internautom, liczy na to, że zyska wielu nowych użytkowników. Firma ma oczywiście jasną wizję, w której wszyscy korzystamy z jej rozwiązań – od wyszukiwarki, przez przeglądarkę www, po pakiet biurowy.
Zobacz też:
Dark web: konto Gmail ma większą wartość niż konto bankowe
ProtonMail, czyli najlepsza alternatywa dla Gmaila
Źródło: WCCFTech.com