Google zamyka kolejną aplikację. Tym razem, była z nami nieco ponad pięć lat. Mało kto odczuje jednak jej brak.
Google masowo tworzy nowe rozwiązania i aplikacje. Problem w tym, że równie masowo je zamyka i likwiduje projekty, które nie spełniały ich oczekiwań. Tym razem padło na wydaną w 2018 Podcasty Google. Co ciekawe, tym razem naprawdę niewiele zwiastowało smutny koniec. Jakby nie patrzeć, aplikacja była całkiem popularna.
Podcasty jeszcze parę lat temu nie były zbyt gorącym tematem, ale pandemia COVID-19 sprawiła, że ich popularność wzrosła w nieprawdopodobnym wręcz tempie. Oczywiście, spadła już nieco od tego czasu, ale wciąż jest na znacznie wyższym poziomie niż w 2019 roku. Mimo to, Podcasty Google nie przetrwały próby czasu. Pomimo tego, że była to w 100% darmowa aplikacja pozbawiona reklam, która dwa lata temu doczekała się też całkowitego odświeżenia.
Sprawdź: Mikrofon dla podcasterów – najlepsze modele
O co tutaj chodzi? Stare powiedzenie mówi jasno, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Wspominałem przecież, że aplikacja była darmowa i bez reklam. A na takim modelu biznesowym ciężko zarabiać. Wszystkie podcasty i dane użytkowników zostaną zachowane, tylko przejdą na inną platformę, a jest nią oczywiście YouTube Music.
Utrzymanie Podcastów nie miało dla Google większego sensu, zamiast tego lepiej zwiększyć pozycję rynkową YouTube Music, w które od dawna inwestują. Jak na razie, aplikacja Podcasty w Polsce wciąż działa, a data zamknięcia jest nieznana. No, ale zamknięcie z pewnością nastąpi.
Zobacz też:
YouTube Music wprowadza nowe funkcje – jedna to murowany hit
Google ułatwi nam czytanie długich artykułów
Spotify stawia na podcasty. Przejęli Podshights i Chartable