• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Spotify dalej inwestuje w podcasty. Kupili właśnie firmy Podsights i Chartable zajmujące się analizą i optymalizacją reklam audio.

Podczas pandemii COVID-19 wiele firm technologicznych przeszło gruntowną transformację. Dość ciekawym przykładem jest tutaj Spotify. Z serwisu typowo muzycznego przeszli w dużej mierze na podcasty. To właśnie one okazały się olbrzymim hitem w czasie lockdownów i izolacji. Szybko okazało się, że to niesamowicie dochodowy biznes.

Przede wszystkim chodzi oczywiście o reklamy. Jak podają analitycy, rynek marketingu audio w samych Stanach Zjednoczonych jest warty już 8 miliardów dolarów. Podcasty stanowią nieco ponad 25% tej kwoty. Spotify zdecydowało się więc na zakup dwóch firm, które nieco pomogą im w dalszym rozwoju.

Zobacz: Słuchawki douszne bezprzewodowe do 200 zł – najlepsze modele

Podsights to spółka zajmująca się usługami pomiaru reklamy w podcastach. Ich rozwiązania pozwalają na znacznie dogłębniejsze analizy, które pomagają reklamodawcom lepiej trafiać do odbiorców. Chartable zajmuje się z kolei analizą danych demograficznych na temat widowni danego tytułu.

Nietrudno zauważyć, że Spotify naprawdę stawia bardzo mocno na podcasty. Tym razem nie chodzi im jednak o zwiększenie oferty dla użytkowników a o podejście typowo biznesowe. Niemniej, przejęli już wcześniej wiele firm zajmujących się tworzeniem treści.

Warto wspomnieć jednak o innej, nieco groźniejszej, rzeczy. Z usług Chartable i Podsights korzystają też inne firmy – Spotify dostanie więc pełen dostęp do wszystkich ich danych marketingowych. A to już sytuacja, która zaczyna zakrawać na dość niebezpieczny monopol na rynku.

Zobacz też:
Spotify zostało oficjalnym sponsorem klubu FC Barcelona
Joe Rogan odejdzie ze Spotify? Konkurencja oferuje 100 mln dolarów
Netflix zatrudnił byłą dyrektorkę Apple jako “Szefa Podcastów”

Oceń ten post