• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Meta wycofała się ze swojego zakazu. Reklamy kryptowalut mogą już pojawiać się w ich wszystkich serwisach.

Kilka dobrych miesięcy temu mogliśmy przeczytać bardzo zaskakującą rzecz. Meta (a właściwie wtedy jeszcze Facebook) stwierdziła, że całkowicie zabrania reklamowania kryptowalut i wszystkich podobnych do tego technologii. Ich zdaniem, stanowiły potencjalne niebezpieczeństwo oszustwa i zagrażały użytkownikom.

Wygląda jednak na to, że firma zmieniła dość mocno zdanie. Reklamy kryptowalut są już w pełni dozwolone i mogą być bez przeszkód publikowane w serwisie. Oczywiście, są jednak pewne warunki, które firma musi spełnić.

Sprawdź: Portfel kryptowalut – co warto wybrać?

Przede wszystkim, Meta będzie wymagała, aby każdy reklamobiorca uzyskał najpierw pisemne pozwolenie. Zespół ekspertów sprawdzi jego produkt pod wieloma kategoriami i oceni, czy faktycznie jest to rozwiązanie bezpieczne i odpowiednie dla wszystkich użytkowników.

Warto dodać, że te zasady nie dotyczą jedynie samych kryptowalut, a wszystkich powiązanych z nimi biznesów. Mowa tutaj więc o portfelach, giełdach, serwisach wymian czy nawet aplikacjach mobilnych. Jest to jednak zdecydowanie krok w dobrym kierunku – każda z tych branż była wcześniej pozbawiona jakiejkolwiek możliwości reklamowania się na Facebooku czy Instagramie.

Nie wiadomo do końca co spowodowało tę decyzję, ale dość dobrą poszlaką może być to, że szef zespołu ds. kryptowalut w Mecie odszedł kilka dni temu z firmy. W dodatku, ich własna cyfrowa moneta, czyli Diem nie bije wcale rekordów popularności. Być może Meta pogodziła się więc z faktem, że nie stworzy w tej kwestii samodzielnego konkurencyjnego rozwiązania.

Zobacz też:
Facebook rozpoczyna testy portfela kryptowalut Novi
Giphy idzie na sprzedaż? Meta złamała zasady antymonopolowe
Meta wprowadzi szyfrowanie end-to-end dopiero w 2023

Oceń ten post