• Ostatnia modyfikacja artykułu:7 miesięcy temu

Call center przechodzą prawdziwą rewolucję. Hinduska firma zwolniła aż 90% wszystkich swoich pracowników.

Czy sztuczna inteligencja zabierze ludziom prace? Jak się okazuje, jak najbardziej! Firma Dukaan będąca jednym z największych na świecie call center ogłosiła nieprawdopodobne wręcz zwolnienia. Dyrektor generalny, Suumit Shah ogłosił na Twitterze, że w ramach restrukturyzacji zwolni aż 90% wszystkich pracowników.

No dobrze, ale jak można w ogóle zwolnić 90% swoich pracowników i utrzymać się na rynku? Jak się okazuje – niezwykle prosto. Zastąpi ich po prostu odpowiednio przeszkolony chatbot Lina oparty na modelu GPT-4. Przy okazji, Suumit wygłosił kilka bardzo nieprzyjemnych słów, za które dość mocno został skrytykowany na Twitterze.

Sprawdź: Czy sztuczna inteligencja zabierze ci prace?

Stwierdził on, że chatbot jest nie tylko około 100 razy mądrzejszy od pracowników, ale kosztuje do tego około 100 razy mniej. Dodał on, że praca polegająca na bezmyślnym i szablonowym powtarzaniu swoich zadań jest w obecnych czasach martwa i nie ma już na nią miejsca. Jest też przekonany, że inne firmy zaraz pójdą ich śladem.

Oczywiście, nie wszyscy pracownicy pożegnali się z pracą. Mowa tutaj wyłącznie o pracownikach wsparcia, których zadania polegało tak naprawdę na przeklejaniu gotowych odpowiedzi. Dyrektor generalny firmy Stability AI twierdzi też, że branża outsourcingu w Indiach zostanie zrównana z ziemią do 2025 roku. Niestety, będzie to potężny cios dla wielu rodzin – praca w call center w IT była niezwykle popularna i dość opłacalna w Indiach. AI faktycznie zabierze komuś prace.

Zobacz też:
WormGPT – sztuczna inteligencja tworzy już wirusy komputerowe
ChatGPT już wkrótce otrzyma długo wyczekiwaną funkcję
Microsoft niechcący udostępnił 38 TB wrażliwych danych o AI

Oceń ten post