Sony zaliczyło ostatnio najlepszy rok w całym istnieniu firmy. Nie planują jednak zwolnić tempa, aktualny cel to miliard użytkowników podłączonych do ich urządzeń.
Jak co roku, niedawno odbyło się spotkanie, na którym Sony zaprezentowało długoterminową strategię firmy i dalsze plany na rozwój. Wygląda na to, że 2020 zmotywował ich do pracy na najwyższych obrotach – plany jeszcze nigdy nie były aż tak ambitne.
Nic zresztą dziwnego, firma odnotowała w ubiegłym roku aż 3,1 miliarda dolarów zysku. Pamiętajmy, że jest to wynik po odliczeniu absolutnie wszystkich kosztów niezbędnych do funkcjonowania. Jeśli weźmiemy pod uwagę wydatki na rozwój i opracowywanie nowych produktów, wynik jest więcej niż imponujący.
Zobacz: PS5 Digital Edition – czemu powinieneś kupić właśnie tę wersję?
Jak wyglądają więc plany firmy na najbliższe lata? CEO firmy, Kenichiro Yoshida był tutaj bardzo precyzyjny – miliard użytkowników podłączonych do ich urządzeń. Dobrze słyszycie, praktycznie co ósma osoba na świecie ma mieć jakieś urządzenie Sony. W dodatku podłączone do ich usług.
Oczywiście, samo PlayStation nie da rady osiągnąć nigdy takiego wyniku. Nie zapominajmy jednak, że Sony to znacznie, znacznie więcej. W ofercie są przecież telewizory, tablety, smartfony i sprzęt audio.
Kenichiro Yoshida odpowiedział również na kilka pytań dotyczących problemów z dostawami PlayStation 5. Niestety, nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja miała się poprawić w najbliższym czasie. Niemniej, firma niezbyt odczuwa te problemy – wyniki finansowe są znakomite i sprzedają natychmiast każde urządzenie, które wyprodukowali.
Yoshida przyznał również, że obecnym priorytetem firmy jest stałe ulepszanie usługi PlayStation Network. To właśnie ona ma wkrótce stać się główną platformą medialną Sony i tak naprawdę ich flagowym produktem.
Zobacz też:
Sony sprzedało już prawie 8 milionów PlayStation 5
Sony WF-1000XM4 – znamy już specyfikację nowych słuchawek
AMD przyznało, że zaniedbuje budżetowe procesory