Po raz pierwszy więcej nowych użytkowników Spotify zdecydowało się kupić plan premium, niż pozostać przy darmowej wersji. To świetna wiadomość dla firmy.
Bez wątpienia, pandemia COVID-19 była doskonałym wręcz czasem dla Spotify. W dodatku, udało im się niemal idealnie wstrzelić w nowy trend – podcasty. Użytkownicy siedząc w domach podczas lockdownu, poszukiwali czegoś co chociaż w minimalnym stopniu zastąpi im tradycyjne kontakty międzyludzkie. Jak się okazało, podcasty dość dobrze wpisywały się w ten schemat.
Niemniej, firma była dość dobrze przygotowana na to, że liczba użytkowników już wkrótce zacznie maleć. Wzrost spowodowany pandemią był zwyczajny zbyt duży, żeby można było go utrzymać. Dokładnie tak też się stało. W stosunku do poprzedniego kwartału, w aplikacji zarejestrowało się 17% mniej nowych użytkowników.
Zobacz: Słuchawki nauszne do 300 zł – który model wybrać?
Nie oznacza to wcale, że Spotify ma jakieś problemy. Wręcz przeciwnie, aż 7 z 9 milionów nowych użytkowników zdecydowało się na plan premium. W sumie, firma ma już 165 milionów płacących słuchaczy i 210 pozostających przy darmowym planie.
Spotify w dalszym ciągu jednak traci
Jak przekłada się to jednak na czyste wyniki finansowe? Cóż, z jednej strony nie najlepiej, ale z drugiej całkiem dobrze. Firma straciła „tylko” 20 milionów dolarów. Dla porównania, w analogicznym kwartale w 2020 było to aż 356 milionów.
Spotify od dawna jednak utrzymuje strategię bardzo agresywnych inwestycji w rozwój. Strata jedynie 20 milionów to doskonała wiadomość. Niedługo, zaczną wychodzić już na tak zwane zero.
Zobacz też:
Spotify podnosi ceny planów Premium pierwszy raz od dekady
Ile Apple Music płaci artystom? O dziwo, więcej niż Spotify!
Google pobiło absolutny rekord zysków w zeszłym kwartale