• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 lata temu

TikTok stawia na subskrypcje. Gigant social mediów rozpoczął właśnie testy zupełnie nowej funkcjonalności.

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że twórcy chcą i powinni zarabiać na swoich treściach. W końcu nikt nie chce pracować w 100% za darmo, prawda? Najpopularniejsi Youtuberzy mogą liczyć na naprawdę spore zarobki. W podobnej sytuacji znajdują się również streamerzy na Twitchu.

Najpopularniejsze serwisy social media wcale nie oferują jednak aż tak dużych zarobków. Twitter i Instagram (który doda tę funkcję już wkrótce) mają co prawda możliwość ukrycia części treści za paywallem, ale dalej stanowi to margines zysku dla twórcy. Znacznie cenniejsze są umowy partnerskie i wszelakie reklamy.

Sprawdź: Drukarka do zdjęć z telefonu – najlepsze modele

TikTok jest w dokładnie tej samej sytuacji – wewnątrz aplikacji twórcy nie mają co liczyć na konkretne pieniądze. Wygląda jednak na to, że już wkrótce się to zmieni. Serwis rozpoczął testy zupełnie nowego modelu subskrypcyjnego pozwalające na bezpośrednie zarabianie wewnątrz aplikacji.

Jak na razie nie znamy jednak zbyt wielu szczegółów, a TikTok odmówił komentowania całej sprawy. Najprawdopodobniej jednak, twórcy będą mogli ukryć po prostu część swoich filmów za paywallem. Dostęp do nich otrzymamy dopiero po opłaceniu miesięcznej subskrypcji. Zależnie od twórcy może ona kosztować od 3 do 10 dolarów. Jak na razie nowa funkcja jest udostępniania jedynie niewielkiemu gronu ze Stanów Zjednoczonych.

Czy znajdą się chętni na wykupienie subskrypcji? Cóż, tak naprawdę zależy to tylko i wyłącznie od tego jacy twórcy się zdecydują na przejście na taki model. Biorąc jednak pod uwagę popularność TikToka to z pewnością będzie to hit.

Zobacz też:
TikTok najczęściej odwiedzaną domeną – Google zdetronizowane
TikTok zabrania promocji kryptowalut przez influencerów
Netflix podnosi ceny. Polska (jak na razie) bezpieczna

Oceń ten post