TikTok wprowadza nowe zmiany w polityce prywatności. Od 15.04, aby móc korzystać z serwisu trzeba będzie wyrazić zgodę na personalizację reklam.
Liczne regulacje państwowe w wielu krajach, a w szczególności w Unii Europejskiej, narzucają na serwisy ograniczenia co do personalizacji reklam. Portale i strony internetowe muszą wyraźnie nas informować jakie dane o nas zbierają i co z nimi robią.
Oczywiście, na wszystkie takie działania muszą otrzymać od użytkowników wyraźną zgodę. Nie oszukujmy się jednak, mało kto chce ją udzielić. Już niedługo więc, będzie ona konieczna, aby móc korzystać z serwisu TikTok.
TikTok będzie śledził wszystkich użytkowników
Zgodnie z regulacjami UE, użytkownik musi mieć w serwisie opcję wycofania swoich zgód na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. TikTok zastosował jednak dość sprytną zagrywkę. Jeśli nie udzielisz takiej zgody lub ją wycofasz, przestaniesz po prostu być użytkownikiem, proste.
Sprawdź: Lodówka na kosmetyki – czy warto?
Mało który serwis mógłby pozwolić sobie na takie zagranie, jednak jest ono jak najbardziej w zasięgu ręki największych mediów społecznościowych takich jak właśnie TikTok, Twitter, Instagram czy Facebook. Każdy z tych portali zarabia olbrzymie pieniądze na danych swoich użytkowników. Jak pisaliśmy niedawno – Instagram sprzedaje ich niemal 80%.
Na szczęście, w dalszym ciągu będziemy mogli nie pozwolić na udostępnianie naszych danych podmiotom trzecim. Ta opcja ciągle będzie aktywna i serwis nie planuje jej zmieniać.
Decyzja ma prawdopodobnie związek z nadchodzącą nową wersją iOS 14.5. Apple wkrótce będzie wymagać od wszystkich developerów, aby wyraźnie prosili o pozwolenie na śledzenie naszych urządzeń i zbieranie danych. To posunięcie zmusiło twórców aplikacji i portali do dostosowania swoich zasad reklamowych.
Zobacz też:
Samsung MicroLED 76″ – nowy telewizor z obsługą TikToka
TikTok zapłacił prawie 100 mln dol. w ramach ugody
YouTube Shorts beta już działa w USA – poznaj konkurenta TikToka
Źródło: Engadget