• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Twitter dochodzi coraz bardziej do wniosku, że oferowanie dostępu za darmo jest zbyt trudne. Firmie zależałoby na bardziej przewidywalnych przychodach, zwłaszcza w perspektywie długookresowej.

Platformy mediów społecznościowych zarabiają głównie na reklamach, jednak nie jest to zbyt trwały model biznesowy dla Twittera. Aby zwiększyć potencjał zysków, firma rozważa różne, dodatkowe źródła przychodów. Jednym z nich są subskrypcje i pobieranie opłat w ramach abonamentu.

Firma chciałaby w mniejszym stopniu polegać na przychodach z reklam. Z tego powodu chciałaby np. wprowadzić opłaty w usłudze Tweetdeck, która umożliwia użytkownikom zarządzanie wieloma profilami jednocześnie. Co więcej, zależność serwisu od reklam ukierunkowanych, takich jak na Facebooku, zwyczajnie nie okazała się dla Twittera tak opłacalna, jak podejrzewano. Z tego powodu inwestorzy wywierają presję, aby zwiększyć strumień przychodów.

Zobacz: Darmowe grafiki i zdjęcia

Aktualny model biznesowy polega na tym, że firmy kupują przestrzeń reklamową na platformie, aby docierać do wybranych użytkowników. Ale jak zauważa serwis, przychody z reklam w USA, największym rynku dla firmy, zaczynają się stabilizować – trudno odnotować wzrost. Z tego powodu serwis już teraz rozważa wprowadzenie funkcji “tipping”, czyli napiwków. Użytkownicy mieliby w ten sposób płacić ulubionym twórcom w zamian za dostęp do unikalnej treści, niedostępnej publicznie. Inne opcje miałyby z kolei obejmować np. kupowanie dodatkowych opcji, włącznie z możliwością cofania tweetów.

Twitter na abonament?

Model subskrypcyjny staje się coraz popularniejszy. Do tej pory kojarzył się głównie z takimi firmami jak Netflix czy HBO Go, które oferują w ten sposób dostęp do filmów. Ale od długiego czasu również firmy gamingowe stawiają na abonament, podobnie jak inne platformy streamingowe – z muzyką czy podcastami.

Coraz częściej również media odchodzą od modelu opartego na reklamach i zamiast tego oczekują od czytelników wykupowania dostępu do artykułów. Niewykluczone, że Twitter dołączy do takich firm.

Zobacz też:
Twitter pobił bardzo niechlubny rekord
Facebook idzie w ślady Twittera – stawia na newslettery
Twitter postawi na dłuższe treści – przejmuje Revue

Źródło: TechSpot.com

Oceń ten post