Valve zmienia zasady na temat tego, jak wydawcy mogą reklamować swoje gry na platformie Steam. Od teraz, nie można już chwalić się ocenami i nagrodami.
Z pewnością widzieliście mnóstwo reklam gier, w których połowę treści zajmują bardzo wysokie oceny w tradycyjnych wieńcach laurowych. Który wydawca nie chciałby zresztą pochwalić się tym, że szanowany serwis wystawił jego grze ocenę 5/5 albo nazwał ją zachwycającą. Już wkrótce nie będzie można robić tego jednak na platformie Steam.
Valve ogłosiło, że od pierwszego września zmienia całkowicie zasady reklamowania gier. Wszystko ma być znacznie bardziej spójne i czytelne dla użytkowników. Zakazane więc będzie umieszczanie na grafice nazw i logotypów firm, czasopism czy nagród branżowych. Dodatkowo nie będzie można umieścić tam cytatów z recenzji czy promowania innych produktów, takich jak chociażby sequele. Jedyny wyjątek to możliwość informowania o nowych DLC czy wydarzeniach wewnątrz gry.
Sprawdź: Mysz gamingowa – najlepsze modele
Wyraźnie widać, że Valve próbuje w ten sposób zaprowadzić porządek i zatrzymać dość nieuczciwe praktyki rynkowe. Wydawcy bardzo często chwalą się nagrodami i ocenami, ale mało kto sprawdza z jakiego źródła one pochodzą. Notorycznie możemy natknąć się na złote laury i ocenę 5/5 wystawioną przez magazyn założony pięć minut temu. Zwiększy to również dość znacząco prestiż ich własnego systemu ocen.
Oprócz tego, Valve wprowadziło jeszcze obowiązek, aby każdy baner reklamowy spełniał domyślnie standardy kategorii wiekowej PG-13. Niektórzy twórcy wrzucali często niezbyt cenzuralne grafiki jako banery promocyjne.
Zobacz też:
Steam Deck: nie korzystajcie z konsoli podczas upałów
Valve zmienia regulamin wyprzedaży na Steamie
Steam Deck wydrukujesz sobie w domu dzięki plikom od Valve