Z najnowszego raportu wynika, że Wielka Brytania poradziła sobie z lockdownem w dość… przewidywalny sposób. Popularnym spędzaniem czasu było granie w gry i oglądanie pornografii. Ot, przeciętny internauta w pigułce.

Raport “Online Nation” przygotowała organizacja Ofcom, brytyjski regulator komunikacji. Dowiedzieliśmy się, że w 2020 r. 62% dorosłych Brytyjczyków i 92% osób w wieku od 16 do 24 lat spędzało czas na graniu w gry. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że gry bardzo przyczyniły się do tego, że udało się jakoś “znieść ograniczenia i wyzwania stawiane przez Covid-19”. Trudno się nie zgodzić.

Nie ma zaskoczenia

Wielka Brytania najczęściej grała na smartfonach – korzystało z nich do tego celu 39% dorosłych Brytyjczyków. Mobilna wersja gry Among Us została pobrana w samej Wielkiej Brytanii aż 11 mln razy w ciągu czterech miesięcy. Na drugim miejscu były z kolei konsole do gier podłączone do telewizorów. Trzecie miejsce zajęły komputery PC. Co ciekawe, połowa wszystkich graczy w wieku od 16 do 24 lat twierdzi, że gra tylko w tytuły free-to-play.

Trzy czwarte dzieci w wieku od 5 do 15 lat grało w gry online w 2020 r. Najpopularniejsze tytuły to Minecraft i Fortnite, ale też Roblox. Co ciekawe, w rankingu znalazły się również Call of Duty, Grand Theft Auto Online i Rainbow Six Siege, mimo że są to gry dla osób w wieku 18+. Cóż, to pokazuje przynajmniej, że raport faktycznie jest wiarygodny.

TOP 5: Internet Security

W “Online Nation” czytamy też, że wiele osób przetrwało pandemię również dzięki pornografii. Zasada “nie dotykania innych ludzi” i “ograniczenia kontaktu” na szczęście nie obejmowała dotykania siebie. Połowa dorosłej populacji Wielkiej Brytanii oglądała pornografię w zeszłym roku, a 26 mln osób zaglądało na takie strony w samym wrześniu ub.r.

Najpopularniejszą stroną porno w Wielkiej Brytanii jest PornHub – serwis ma 15 mln użytkowników z tego kraju. Przeciętnie internauta spędza w serwisie 10 minut i 20 sekund.

Coraz większą popularnością cieszył się również serwis OnlyFans. Wiele osób zaczęło korzystać z tego miejsca, tworząc własne treści dla dorosłych, które następnie udostępniało innym za opłatą. OnlyFans okazało się ciekawym sposobem na generowanie dochodu w obliczu rosnącego bezrobocia i niepewności finansowej wywołanych przez Covid-19. W 2020 r. serwis odnotował wzrost nowych twórców treści o 75% w maju 2020 r.

Zobacz też:
Starlink już wkrótce będzie działać jako Internet mobilny
Giga internet

Źródło: TechSpot.com