• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Youtube pochwaliło się liczbą użytkowników ich serwisu Music i wersji Premium. Jest całkiem imponująca, jednak wciąż dużo za mała.

Jeśli jeszcze tego nie zauważyliście, to Youtube bardzo mocno reklamuje swój plan premium. Nieco bardziej złośliwi użytkownicy śmieją się, że darmową dwumiesięczną wersję próbną dostaniemy niedługo również listem i przy zakupach w Żabce. Coś w tym zresztą jest – kampania promocyjna jest niesamowicie duża i agresywna.

Zobacz: Jak wybrać dobre słuchawki? Na co musisz koniecznie zwrócić uwagę

Czy przynosi jednak oczekiwany skutek? Cóż, z jednej strony jak najbardziej – liczba użytkowników cały czas rośnie. Problem jednak w tym, że zupełnie nie w takim tempie jak oczekiwałoby Google. Youtube Premium i Music mają już w sumie 50 milionów użytkowników. Mowa tutaj oczywiście o osobach, które faktycznie zapłaciły za dostęp, a nie korzystają z darmowego triala.

Oznacza to, że w półtora roku zyskali 30 milionów nowych użytkowników. Teoretycznie, jest to doskonały wręcz wzrost. Biorąc jednak pod uwagę wydatki na marketing należałoby raczej powiedzieć, że jest dość przeciętny. Każdy spodziewał się czegoś lepszego.

Youtube teoretycznie zbliżyło się do Amazon Music. Ale tylko teoretycznie

Jak jednak wypada Youtube na tle innych serwisów muzycznych? Jeśli zestawimy go ze Spotify to bardzo słabo – mają aż 165 milionów aktywnych użytkowników premium. Niemniej, Google może już śmiało konkurować z Amazon Music (55 milionów) i Apple Music (60 milionów w 2019, nie znamy najnowszych danych).

Problem w tym, że dane dostarczone przez Youtube są bardzo nieprecyzyjne. Nie wiadomo ilu użytkowników korzysta z Premium a ilu z Music. Z pewnością jednak, osobno te wyniki nie byłyby w ogóle imponujące.

Zobacz też:
Masz Youtube Premium? Odbierz darmowy dostęp do Stadia Pro
Youtube Premium Lite – Google zachęca tańszym abonamentem
Spotify aktualizuje swoją aplikację na Wear OS – jest świetnie!

Oceń ten post