“Mój Elektryk”, czyli nowy program dopłat do aut elektrycznych, pozwala na uzyskanie 18 750, a nawet 27 000 złotych dofinansowania. Osoby fizyczne, organizacje, firmy i jednoosobowe działalności gospodarcze mogą kupić którykolwiek spośród dostępnych na rynku modeli, pod warunkiem, że cena nie przekracza 225 tys. złotych. Ograniczenie co do kwoty zakupu nie obowiązuje posiadaczy Karty Dużej Rodziny, jednak i w ich przypadku suma dofinansowania nie będzie wyższa niż 27 tys. złotych.
Jakie samochody elektryczne z dopłatą można kupić w ramach programu rządowego? W porównaniu do zestawienia przygotowanego pod zeszłoroczny program dopłat, tym razem możemy przebierać pośród prawdziwych perełek. Dlatego pozwalamy sobie na odrobinę szaleństwa wybierając prawdziwe TOP 5 najlepszych aut elektrycznych, które charakteryzuje funkcjonalność, duży zasięg i maksimum satysfakcji z jazdy.
Czytaj więcej: Pierwsze pozytywne weryfikacje wniosków! Sprawdź jak otrzymać dopłatę na auto elektryczne.
Marka i model | Zasięg (WLTP) | Moc | Przyspieszenie | Dostępny od |
Tesla Model 3 Standard Range Plus | 448 km | - | 5,6 s | 209,990 zł |
Ford Mustang Mach-E | 440 km | 269 KM | 6,9 s | 216 120 zł |
Audi Q4 e-tron Edycja Specjalna 2 | 512 km | 204 KM | 8,5 s | 224 910 zł |
Hyundai Ioniq 5 | 481 km | 218 KM | 7,4 s | 203 900 zł |
Mercedes EQA 250 | 424 km | 190 KM | 8,9 s | 199 900 zł |
Wnętrze Ioniq 5
Spis treści
Tesla Model 3
Tak jest. Nowy program dopłat rządowych pozwala na zakup Tesli Model 3. Fenomen tego modelu polega w głównej mierze na fakcie, że jest to auto o przyzwoitym zasięgu, które równocześnie pozostaje przystępne cenowo, choć szyte jest na miarę przodowników klasy premium – Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesa Klasy C.
A skoro mowa o przystępnej cenie – Model 3 jest do kupienia już od 209 990 złotych. Choć najbardziej opłaca się zainwestować w wersję Long Range, która oferuje zasięg większy o 166 km, ta przekracza założony w projekcie budżet.
Wersja Long Range jest lepszym wyborem pod względem wrażeń z jazdy na długich dystansach i nawet w niższych temperaturach. Jednak w praktyce nawet najniższa wersja Tesli Model 3 to auto szybkie, wydajne i sprawiające radość z użytkowania. Choć Model 3 jest w produkcji od połowy 2017, w dalszym ciągu nie ma konkurencji pod względem stosunku ceny do oferowanych korzyści.
Sprawdź także: Lucid Air wreszcie w produkcji
Tesla Model 3
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E to pierwszy pełnoprawny samochód elektryczny marki Ford. Zbudowany na zupełnie nowej platformie w zasadzie niczym nie przypomina Mustanga z V8. I najprawdopodobniej nie należy go z nim nawet porównywać, choć arogancko wysunięta na przód maska stanowi wyraźne nawiązanie stylistyczne. Jednocześnie Mach-E podąża za modą na crossovery podkreślając wszystkie zalety tej konstrukcji.
Ford Mustang Mach-E to samochód wygodny, dobrze przemyślany i wszechstronny. Potrafi zapewnić kierowcy sporo frajdy dbając jednocześnie o najwyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy całej rodziny. Wersja, która mieści się w ustalonym budżecie to wersja 269-konna, z napędem na tylną oś. Choć najlepszym wyborem byłaby najprawdopodobniej wersja o zasięgu 614 km, ta jest dostępna w cenie od 244 990 zł.
Ford Mustang Mach-E
Audi Q4 e-tron
Audi wychodzi naprzeciw potrzebom klientów oferując na swojej stronie specjalne ceny na model Q4 e-tron. Jeśli planujesz brać udział w programie „Mój Elektryk”, do wyboru masz dwie konfiguracje modelu, które standardowo kosztowałyby ponad 239 tysięcy złotych, a teraz dostępne są w cenie poniżej 225 tysięcy.
Q4 e-tron w 2-giej wersji Edycji Specjalnej to model wyposażony w napęd tylni. Szybkie ładowanie jest standardem w tym modelu, co oznacza, że jeśli się śpieszysz, możesz naładować baterie z 5% do 80% w 38 minut. Podczas jazdy Q4 e-tron daje poczucie solidności i stabilności. Pedały są dobrze wyważone, sterowanie jest precyzyjne, a kabina bardzo dobrze wytłumiona. Innymi słowy mały SUV Audi stanowi świetne połączenie komfortu i poczucia bezpieczeństwa charakterystycznego dla SUV-ów oraz nowoczesnej technologii, która działa na rzecz planety.
Audi Q4 e-tron
Hyundai Ioniq 5
Ioniq 5 posiada zdecydowanie najświeższy, przez co i najciekawszy design z całego TOP 5 samochodów elektrycznych z dopłatą. W budżecie 225 tysięcy złotych mieszczą się dwie wersje modelu. Obie z napędem na tylną oś. W naszym zestawieniu znajdziesz wersję mocniejszą (218 KM), która zapewnia większy zasięg zasięg (481 km). Alternatywnie do wyboru jest także tańsza wersja o mocy 170 KM, która zapewnia zasięg do 384 km. Dostępna już od 189 900 zł.
Ioniq 5 to póki co najlepsze zwieńczenie doświadczeń Hyundaia z autami elektrycznymi, zamknięte w karoserii, od której nie można odwrócić wzroku i wyposażone w urzekające wnętrze. Ten unikatowy projekt samochodu wychodzi jednocześnie naprzeciw wszelkim priorytetom aerodynamiki, bezpieczeństwa i ochrony pieszych. I daje więcej przestrzeni i komfortu niż mógłby sugerować pierwszy rzut oka. Choć Ioniq 5 pod względem rozmiarów przywodzi na myśl Hondę e, w praktyce bliżej mu do Range Rovera Evoque.
Należy mieć świadomość, że Ioniq 5 nie jest autem sportowym, mimo to jest wystarczająco zwinny i zapewnia stabilność na zakrętach. Minimalistyczna, a zarazem wysokiej jakości deska rozdzielcza dopełnia poczucia wysokiego komfortu jazdy.
Hyundai Ioniq 5
Mercedes EQA
Spośród samochodów elektrycznych z dopłatą z programu „Mój Elektryk” można wybrać także Mercedesa EQA. I to w dwóch wariantach. W naszym TOP 5 aut elektrycznych znalazła się najpopularniejsza wersja (EQA 250), dostępna w cenie od 199 900zł. Oferuje moc 190 KM i zasięg 424 km. W budżecie mieści się także wersja mocniejsza (228 KM) i odrobinę bardziej wydajna (zasięg 430 km). EQA 300 4MATIC kosztuje od 222 800 zł.
Mercedes EQA, podobnie jak GLA, jest kompaktowym i na pierwszy rzut oka dość konwencjonalnym crossoverem. Wersja 190-konna została nawet nazwana EQA 250 ze względu osiągi zbliżone do GLA 250. Podobnie jak benzynowy odpowiedni EQA zapewnia wysoką jakość wykończenia kabiny i świetne wygłuszenie.
EQA jest jednak odczuwalnie mniej przestronny w porównaniu do GLA. Jest też mniej dynamiczny niż cała wymieniona wyżej konkurencja. Z drugiej jednak strony został stworzony z myślą, by zapewniać cichą i relaksującą jazdę. Innymi słowy to dorosły samochód premium, który potrafi zauroczyć swoją grupę odbiorców gwarantując komfort na wyższym poziomie niż sugerowałaby to jego cena.
Mercedes EQA
Jakie samochody elektryczne z dopłatą warto kupić?
Program „Mój Elektryk” w praktyce daje bardzo duże możliwości wyboru spośród dostępnych w Polsce aut elektrycznych. Choć dzisiejsze zestawienie TOP 5 skupia się na najciekawszych samochodach elektrycznych z dopłatą, w rzeczywistości wartych uwagi propozycji jest znacznie więcej.
Zestawienie modeli do 125 i 150 tys. zł wyróżnia najtańsze samochody elektryczne o rozsądnym zasięgu. Wśród nich znajdziesz zarówno małe auta miejskie, jak Renault Zoe One, jak i auta dla małej rodziny, takie jak Opel Mokka-e. W średnim segmencie cenowym rodziny mogą zainteresować także takie modele jak Skoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4. Wśród aut lifestylowych uwagę przykuwa przede wszystkim Hyundai Kona Electric i Honda e.