Technologia Nvidia DLSS zwiększa liczbę klatek na sekundę w grach na nowszych kartach graficznych GeForce. Kiedy jednak debiutowała, takich gier, które mogły z niej korzystać, nie było zbyt dużo. Teraz powoli się to zmienia, co sprawia, że DLSS staje się jeszcze atrakcyjniejszym rozwiązaniem.
Już teraz Nvidia DLSS dostępna jest w wielu grach na PC, przede wszystkim tych klasy AAA. Obecnie twórcy silnika Unity, który jest stosowany w wielu grach, poinformowali, że będzie on domyślnie wspierał DLSS – i to jeszcze w tym roku. To oznacza, że wiele nowych produkcji będzie od razu wykorzystywało DLSS.
Zobacz: Kombiwar
Dodajmy, że Unity to jeden z najpopularniejszych silników gier na świecie. Wprowadzenie obsługi DLSS jest tutaj więc dużym wydarzeniem dla Nvidii, bo firma będzie mogła w ten sposób zachęcić do zakupu swoich kart wielu graczy. Dotyczy to zwłaszcza trybu 4K i z efektami ray tracingu. Bez DLSS przy takich ustawieniach wiele komputerów nie domaga i nie jest w stanie zapewnić wystarczającej płynności animacji.
Sprawdź: Robot mopujący ranking
Unity doda obsługę DLSS w ramach High Definition Render Pipeline w aktualizacji 2021.2. Zostanie ona wydana jeszcze w tym roku.
“Wystarczy kilka kliknięć, aby aktywować DLSS w Unity i wybierać między różnymi opcjami jakości. Zapewnia to wzrost wydajności przy równorzędnej, jeśli nie lepszej jakości wizualnej” – Mathieu Muller, starszy menedżer produktu w Unity High-End Graphics.
Wystarczy zresztą zobaczyć na zrzut ekranowy na górze tego newsa. Jakość obrazu jest de facto taka sama, natomiast liczba kl./s po włączeniu DLSS – o wiele wyższa.
Zobacz też:
No i jest! AMD ma odpowiedź na DLSS – to FidelityFX Super Resolution
Nvidia zapewni dostęp do DLSS dla nowych gier
Nvidia chwali się wydajnością DLSS 2.0 w kolejnych grach
Źródło: TechSpot.com