Netflix wprowadzi jednak reklamy do serwisu. Co jednak ciekawe, dostarczać będzie je sam Microsoft.
Wygląda na to, że możemy zakończyć już wszelkie spekulacje. Netflix naprawdę zamierza chwycić się brzytwy i wprowadzi reklamy do serwisu. Zgodnie z przewidywaniami, stworzą po prostu zupełnie nowy i tańszy abonament, przeplatany reklamami. Pozostaje tylko pytanie, czy ktokolwiek się na niego skusi.
Od dłuższego czasu, Netflix znajduje się w dość mocnym kryzysie. Firma ogłosiła niedawno, że po raz pierwszy w historii spadła im liczba katywnych użytkowników. Rynek zareagował dość szybko i wraz z liczbą użytkowników spadła też wartość całej firmy. W dodatku, prawie o 40% w ciągu kilku dni.
Sprawdź też: Telewizor 43 cale – najlepsze modele
Oczywiście, jest to tylko i wyłącznie wynik stale rosnącej i bardzo sprawnie działającej konkurencji. Mało który użytkownik ma ochotę płacić miesięcznie za wiele różnych platform streamingowych. Siłą rzeczy, część widzów Netflixa uciekła więc do Disney’a+ czy HBO Max. Netflix ma jednak gotowy pomysł na to, jak przyciągnąć ich z powrotem.
Już wkrótce uruchomią zupełnie nowy plan. Będzie on znacznie tańszy, ale w zamian będziemy musieli zgodzić się na reklamy. Co więcej, o ich dostarczenie zadba Microsoft. Spekulowano wcześniej, że być może będzie to Google, ale jak widać plotki okazały się nieprawdziwe. Pozostaje więc tylko pytanie: czy ktokolwiek będzie chciał oglądać Netflixa z reklamami? Naprawdę bardzo ciężko to przecież sobie wyobrazić – cały plan może okazać się spektakularną porażką.
Zobacz też:
Netflix wciąż pozostaje liderem platform streamingowych
Squid Game w prawdziwym życiu? Netflix zapowiada teleturniej!
HBO Max wstrzymuje produkcję seriali w Europie