• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 tydzień temu

Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, ponownie znalazła się pod lupą Europejskiej Organizacji Konsumentów. Ich abonament może łamać unijne prawo.

Facebook i Meta znowu mają problem z Unią Europejską. Kojarzycie wybór który niedawno nam dali? Personalizacja reklam albo płatny abonament. Niestety, nowa, płatna subskrypcja bez reklam może nadal naruszać przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony konsumentów, danych osobowych i zasad konkurencji. BEUC apeluje do unijnych organów regulacyjnych o szybkie podjęcie działań wobec amerykańskiego giganta technologicznego.

Agustin Reyna, dyrektor generalny BEUC, zwrócił uwagę, że Meta nadal promuje model reklam oparty na danych behawioralnych, ignorując potrzeby konsumentów. W oświadczeniu stwierdził, że zmiany wprowadzone przez firmę w listopadzie 2023 roku to jedynie pozory zgodności z przepisami.

Sprawdź też: Jak usunąć konto na FB?

Według BEUC Meta nie tylko wprowadza konsumentów w błąd, ale również ogranicza im dostęp do alternatywnych opcji. Organizacja wskazuje na niejasne warunki i brak realnych możliwości wyboru jako ewidentne przykłady naruszenia praw konsumentów.

BEUC zaapelowała do Komisji Europejskiej oraz organów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów i danych osobowych o pilne zbadanie praktyk Meta. Organizacja zarzuca firmie, że nie oferuje użytkownikom pełnej swobody w wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz nie stosuje zasad minimalizacji przetwarzanych informacji, co stoi w sprzeczności z unijnymi regulacjami.

Bez niespodzianki, rzecznik Meta odrzucił zarzuty, podkreślając, że listopadowe zmiany w subskrypcjach są zgodne z unijnymi wymaganiami, a nawet przewyższają minimalne standardy. Pytanie tylko czy urzędnicy będą tak uważać.

Zobacz też:
Meta stworzy sobie nowych użytkowników. Oczywiście dzięki AI
Google idzie pod lupę komisji europejskiej
Jakie słowo jest najczęściej moderowane na Facebooku? Czy słusznie?

Oceń ten post