• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Kolejny dzień kolejny skandal? Amazon został przyłapany w Indiach na kopiowaniu cudzych produktów i nieuczciwej kampanii marketingowej.

Wygląda na to, że tydzień, w którym Amazon nie będzie głównym bohaterem jakiegoś skandalu to tydzień stracony. Tym razem sprawa jest jednak naprawdę bardzo poważna, a firmie mogą grozić olbrzymie reperkusje. Jak się okazuje, handlowali w Indiach towarem nieuczciwie skopiowanym od innych producentów. Na trop całej sprawy wpadł Reuters, który uzyskał dostęp do ponad 1000 plików i maili dokładnie opisujących cały proceder.

Sprawdź: Czytnik e-booków – najlepsze modele

Jak to wszystko jednak działało? W dużym skrócie, pewna prywatna firma, dość mocno i tajemniczo powiązana z Amazonem otrzymała dostęp do niemal wszystkich danych z ich sklepu. Wykorzystała je następnie do określenia, jakie produkty cieszą się największą popularnością na tym rynku. Następnie, po prostu zaczęła je kopiować. W tym celu zawiązywali nawet partnerstwa biznesowe z oryginalnymi producentami, żeby lepiej poznać cały proces wytwarzania.

Tak ślicznie podrobione produkty Amazon wydawał następnie pod swoją własną marką Solimo, stworzoną specjalnie na potrzeby hinduskiego rynku. To jednak nie koniec ich nieuczciwych praktyk. Następnym krokiem była niezwykle agresywna kampania marketingowa. Firma musiała zadbać, żeby to właśnie Solimo wyświetlało się na samym szczycie każdej wyszukiwarki.

Jak na razie, urzędy ochrony konsumentów i podobne tego typu organizacje są w fazie zbierania informacji i niezbędnych danych. Już teraz zapowiadają jednak, że jeśli wszystkie te rzeczy się potwierdzą, to Amazon może szykować się na bardzo poważne konsekwencje.

Zobacz też:
Amazon Prime wystartował w Polsce – ceny szokują!
Jeff Bezos wywołał podziękowaniami bojkot Amazona
Czemu Andy Jassy został CEO Amazona? Teraz to już jasne!

Oceń ten post