• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Elon Musk podnosi ceny Twittera Blue dla użytkowników iPhone’ów. Wszystko przez zbyt wysokie prowizje Apple.

Wiecie zapewne doskonale, że prowizje w sklepach z aplikacjami są dość spore. Dokładnie to było zresztą przyczyną bardzo głośnego sporu pomiędzy Epic Games a Apple. Wydawca popularnej gry Fortnite stwierdził, że 30% to niemalże zbójecka stawka i postanowił stworzyć własny system płatności. Nie spodobało się to jednak Gigantowi z Cupertino, który po prostu usunął ich aplikacje ze sklepu.

Elon Musk również stwierdził, że Apple pobiera zwyczajnie za dużą prowizję. Jego zdaniem, powinna wynosić ona bliżej 3 a nie 30%. Nie zdecydował się on jednak na tworzenie alternatywnego systemu płatności. Twitter postawił na znacznie prostsze rozwiązanie – użytkownicy kupujący subskrypcję za pomocą App Store’a zapłacą po prostu więcej, aby skompensować prowizję.

Twitter Blue kosztuje obecnie 8 dolarów miesięcznie i dokładnie tyle zapłacą wszyscy użytkownicy. Jeśli korzystamy jednak z iOS to cena wynosi już 11 dolarów. Co ciekawe, pomimo tego, Twitter zarobi nieco mniej, bo jedynie 7,7 dolara zamiast ośmiu.

Na pierwszy rzut oka wygląda to na korzystny kompromis dla obu stron – Apple otrzyma swoją prowizję a Elon Musk otrzyma dokładnie tyle pieniędzy, jakby jej w ogóle nie było. Ciężko jednak nie zauważyć, że tak naprawdę to tragiczne rozwiązanie dla jednej ze stron. Inni wydawcy mogliby pójść śladem Twittera i wkrótce stałoby się jasne, że aplikacje na iOS są droższe niż na Androidzie.

Zobacz też:
Elon Musk sam wykupuje reklamy na Twitterze
Twitter został zalany przez armię chińskich botów
Epic vs Apple – Epic przegrał, a Apple nie wygrało

Oceń ten post