Nie chcesz odpisywać na niektóre maile, a jednak musisz jakoś zareagować? Microsoft planuje wprowadzić odpowiednie rozwiązanie w Outlook Web – reagowanie na e-maile. W podobny sposób możemy obecnie reagować na wiadomości na Messengerze czy Slacku.
W pakiecie Microsoft 365 (dawniej Office 365) pojawi się nowa funkcja dla programu Outlook. Dzięki niej będziemy mogli reagować na wiadomości e-mail. Firma przekonuje, że będziemy mogli reagować “miłością, świętowaniem, śmiechem, zaskoczeniem lub smutkiem”. Odpowiednie funkcje pojawią się w Outlooku w wersji webowej, nie zaś w aplikacji instalowanej na komputerze. Nie wiadomo jednak, czy później producent doda je również do klienta desktopowego oraz aplikacji mobilnej. Wszystko zależy pewnie od tego, jak zareagują użytkownicy na te zmiany. Wielu z nich z pewnością… zareaguje smutkiem.
TOP 10: Ranking aplikacji na Androida
Podobne rozwiązania działają już w aplikacji Microsoft Teams. Możemy najechać kursorem na daną wiadomość i wybrać jedną z sześciu dostępnych reakcji. Premiera nowej funkcji dla Outlook Web przewidziana jest na marzec 2021 r.
Outlook z reakcjami jak Messenger
Warto dodać, że nowa funkcja opiera się na “polubianiu” wiadomości – rozwiązaniu, które do Outlook Web trafiło już w 2015 r. Ta funkcja umożliwia kliknięcie ikony kciuka w górę, w okienku odczytu, i utworzeniu notatki, że spodobała nam się dana wiadomość.
Każda osoba może następnie polubić wiadomość i wszyscy widzą łączny wynik polubień. W ten sposób, gdy wysyłamy coś np. do 20 osób, możemy szybko zebrać ich opinie, a poszczególni użytkownicy nie muszą odpisywać – wystarczy, że zareagują.
Zobacz: WiFi 6 vs WiFi 6E
W ostatnich miesiącach Microsoft intensywnie rozwija Outlooka. Dodał już takie funkcje jak wbudowany tłumacz, sprawdzanie gramatyki, możliwość synchronizacji podpisu na różnych urządzeniach, czy też sugestie e-mailowe podczas wyszukiwania osób.
Zobacz też:
Pakiet Office 365 oficjalnie dla MacBooków z procesorami M1
Użytkownicy Hotmaila oburzeni nowym limitem danych
Jakiego iPada wybrać?
Źródło: DigitalTrends.com