• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Sklep z gadżetami Netfliksa z pewnością ucieszy fanów wielu seriali i filmów. Sama firma wchodzi na rynek e-commerce, ponieważ chce zwiększać dochody w coraz bardziej zatłoczonym rynku platform streamingowych.

Pod adresem netflix.shop znajdziemy sklep online, w którym Netflix oferuje różne produkty lifestylowe i odzież. Wszystkie powiązane są z serialami i programami, do których Netflix ma prawa autorskie. Nie brakuje też gadżetów typowo związanych z samą marką Netflix.

Decyzja o wejściu na rynek e-commerce może wydawać się mało zrozumiała dla niektórych użytkowników platformy, ale dla zarządu Netfliksa jest wręcz oczywista. Po pierwsze, fanów wielu seriali i filmów nie brakuje, a część z nich na pewno zechce kupić gadżety z danej, ulubionej tematyki. Po drugie, w ostatnim kwartale gigant streamingowy odnotował znacznie spowolnienie wzrostu liczby abonentów. Znacznie mniej ludzi wykupuje dostęp do usługi, więc nie przybywa tak dużo nowych klientów jak daniej, a jednocześnie rośnie konkurencja ze strony takich serwisów jak Disney+, HBO Max czy Rakuten.

Ranking: Platformy streamingowe

Nie wydaje się więc dziwną decyzją to, że Netflix postanowił spróbować sił na rynku sklepów internetowych. Firma ma wiele popularnych serii, które może wykorzystać do zarabiania na gadżetach. To np. The Witcher, BoJack Horseman, czy Stranger Things. A jest tego oczywiście o wiele więcej.

Sklep z gadżetami Netfliksa? Na razie raczej mały butik

Netflix opisuje swój sklep na razie jako “butik” z wybranymi produktami. Firma prawdopodobnie chce przetestować rynek i sprawdzić, czy taki sklep rzeczywiście będzie cieszył się zainteresowaniem klientów. Jeśli tak, wtedy platforma pewnie postawi mocniej na nowe przedsięwzięcie i zainwestuje więcej środków w tworzenie poszczególnych produktów oraz w kampanię marketingową. W tym miesiącu na stronie pojawią się np. produkty oparte na francuskim serialu kryminalnym Lupin.

Na razie sklep działa również tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. Firma planuje jednak rozszerzyć ofertę na inne kraje – docelowo sklep będzie dostępny wszędzie tam, gdzie możemy korzystać z Netfliksa.

Zobacz też:
Netflix zapowiada nowe wydarzenie online – Geeked Week
Netflix ma problem – coraz mniej nowych subskrybentów

Źródło: NY Times.com

Oceń ten post