• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Snapchat przekonuje, że rozwiązanie Snapchat Spotlight, które jest odpowiedzią firmy na TikToka, odnotowało w styczniu br. aż 100 mln aktywnych użytkowników. A dodajmy, że minęły dopiero dwa miesiące od uruchomienia usługi!

Snapchat Spotlight to nowa zakładka w aplikacji Snapchat, która koncentruje się na wideo o długości do 60 sek. Po wejściu do Spotlight zobaczysz migawki oparte na tym, co według algorytmu aplikacji powinno ci się spodobać. Spotlight powstała głównie po to, aby rywalizować z TikTokiem i pomóc zapewnić użytkownikom wirusową oglądalność.

Evan Spiegel, szef Snapchata, chwalił się inwestorom, że firma jest bardzo zadowolona z rozmachu, jaki wypracowuje funkcja Spotlight. Aplikacje społecznościowe koncentrują się ostatnio na krótkich wideo, bo TikTok osiąga coraz większe udziały w rynku. Nie tylko więc Snapchat uznał, że chce rywalizować w tym segmencie, ale też Instagram. Ten wprowadził Instagram Reels, ale póki co firma informuje, że nie jest jeszcze zadowolona z efektów.

Snapchat Spotlight wydaje miliony na rozwój

Snapchat inwestuje dużo pieniędzy w rozwój swojej funkcji. Jakiś czas temu informował, że zapłaci 1 mln dol. dziennie za wirusowe hity. Taka kwota była przeznaczana na użytkowników aplikacji, którzy wygenerują najlepsze wirusowe treści – i firma oferowała ją codziennie przez miesiąc. Wszystko po to, aby szybko zbudować duży ruch w aplikacji i “nakarmić” algorytm. Opłaciło się, bo twórcy treści tworzą teraz średnio 175 tys. filmików dziennie, które trafiają do Snapchat Spotlight.

TOP 5 aplikacji: Co zamiast WhatsApp

Derek Andersen, dyrektor finansowy Snapchata, zapowiedział już, że jest to co prawda bardzo wczesny etap rozwoju nowej funkcji, ale firma już teraz rozważa sposoby monetyzacji. “Na pewno zwiększy to nasze możliwości zarabiania” – dodał.

Obecnie, kiedy nowe miejsce w aplikacji jest już zapełnione treścią, firma skupi się na optymalizacji działania algorytmów. Wszystko po to, aby utrzymać duże zaangażowanie użytkowników. Później zaś przyjdzie czas na zarabianie.

Zobacz też:
Snapchat zapłaci 1 mln dol. dziennie za viralowe hity
Konto Donalda Trumpa zablokowane na stałe na Twitterze
Twitter przejmuje Squad – aplikację do dzielenia się ekranem i komunikacji wideo

Źródło: The Verge.com

Oceń ten post