• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Twitter wziął się na poważnie, za dostarczanie użytkownikom jedynie sprawdzonych informacji. Nawiązali partnerstwo z agencjami prasowymi Reuters i Associated Press.

Wszyscy doskonale wiemy, że fake newsy są plagą naszych czasów. W Internecie możemy znaleźć informacje na niemal każdy możliwy temat. Problem w tym, że nie zawsze są one wiarygodne i prawdziwe. Skalę problemu udowodniła nam tak naprawdę dopiero pandemia COVID-19 – w sieci błyskawicznie pojawiły się teorie spiskowe i niepotwierdzone naukowo informacje. Co gorzej, uwierzyło w nie naprawdę wielu ludzi.

Zobacz: Klawiatura do tabletu – najlepsze modele

Bez wątpienia, to właśnie na serwisach społecznościowych ciąży dość spora odpowiedzialność – to przecież z nich większość Internautów czerpie codziennie informacje o świecie. Muszą więc zadbać o to, aby treści prezentowane na ich łamach były faktycznie wiarygodne. Jak na razie, bardzo ciekawy krok naprzód zrobił Twitter – rozpoczęli współpracę z dwoma gigantycznymi agencjami prasowymi: Reuters i Associated Press.

Twitter zabierze głos w najbardziej kontrowersyjnych tematach

Konkretniej, mowa tutaj o stworzeniu specjalnego zespołu, który będzie produkował wiarygodne informacje w serwisie. W szczególności, Twitter chce, aby pod każdym kontrowersyjnym i popularnych hasztagiem można było znaleźć oficjalny kontekst napisany przez dziennikarzy. Zdaniem firmy, być może pozwoli to ograniczyć nieco rozprzestrzenianie się teorii spiskowych.

Reuters i Associated Press to dopiero początek serii współprac, które chce nawiązać Twitter. W przyszłości do programu mają dołączyć również agencje prasowe z innych krajów, w szczególności tych nieanglojęzycznych. Jak na razie program działa w języku angielskim, hiszpańskim, japońskim i arabskim.

Zobacz też:
Twitter szuka hakerów, którzy odkryją błędy w ich algorytmie
Donald Trump pozywa Twittera Facebooka i Google
Jak zarabiać na Twitterze? Kevin Hart ma dobrą odpowiedź

Oceń ten post